Hej,
Jag har elhandeln helt rörlig via timdebitering (Tibber). Jag har genom tjänsten offpeak.se sett att jag sparar pengar på timdebitering kontra ett viktat timpris då mitt konsumtionsmönster är gynnsamt.
Elnätet (Vattenfall) ligger på Enkeltariff. Det erbjuds Tidstariff.
Är det så enkelt att elnäts- och elhandelsbolagen använder sig av någorlunda liknande beräkningsgrunder och att jag sparar pengar på att byta till Tidstariff?