Behövs inte.

började fundera på detta då jag såg att det var som en liten kant på justeringen

Eh.....ringen sitter ju inne i dosan och hålet i skivan är ju för ytterkant av dosan eller?

Mikael_L
Skalman65 skrev:
Har monterat Elkos dosor med justerbar ring.
[länk]

skall börja att sätta upp skivorna nu och funderar lite på
om den justerbara ringen skall tas bort under detta arbete.
Svar nej.

Men den kan/ska skruvas fram i liv med skivans yta när alla skivor är monterade.

Mikael_L skrev:
Svar nej.

Men den kan/ska skruvas fram i liv med skivans yta när alla skivor är monterade.
Det är VP-2 som har en vridbar ring. ELKOs har en ring som man drar i, fram eller bak.
Personligen så är jag inte helt säker på vilken typ jag föredrar. Det finns fördelar och nackdelar med bägge.

//Patrik

monterade skivorna idag med bra resultat, upptäckte att jag tänkte lite galet :rolleyes:
Givetvis skulle ringen sitta kvar

Mikael_L
Patrik_Hed skrev:
Det är VP-2 som har en vridbar ring. ELKOs har en ring som man drar i, fram eller bak.
Personligen så är jag inte helt säker på vilken typ jag föredrar. Det finns fördelar och nackdelar med bägge.

//Patrik
Japp, du har garanterat råkoll, jämfört med mig iaf. ;)
Jag tänkte faktiskt på Eljos, har inte jobbat en enda gång med Elko's. :o

Mikael_L skrev:
Japp, du har garanterat råkoll, jämfört med mig iaf. ;)
Jag tänkte faktiskt på Eljos, har inte jobbat en enda gång med Elko's. :o
Ja, det är ju fördelen när man har det som yrke. ;)

Jag har faktiskt inte heller installerat särskilt många ELKO-dosor (har man hittat matrial som funkar riktigt bra så finns det ingen anledning att testa andra grejer), men tillräckligt för att veta hur de är.
Det är ju Schnider Electric som är ägare till både ELJO och ELKOs dosor så de grundas på samma dosa, bara färgen och ringen som skiljer. Därefter skiljer det i tillbehör. ELKO har fasta studsar, ELJO har flexibla, bättre studsar. ELKO har regelfästen med "spikar" så man kan spika dit det på träregel. ELJOs regelfästen måste man skruva dit.
Fast studsar och annat som finns till ELJO passar ju på ELKO och vice versa.

//Patrik

Redigerat:
Regelfästet med "spik" som hör till Elkos dosor passar till VP2 också.

Rrrrr skrev:
Regelfästet med "spik" som hör till Elkos dosor passar till VP2 också.
Läs min sista mening. ;)

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Läs min sista mening. ;)

//Patrik
Nja...du hade ju separerat elko och eljo genom att berätta att den ena spikas och den andra skruvas samt då gjort en egen del om regelfästen som man då kan tolka inte ingick i din sista mening så Rrrr gjorde dig en tjänst där och utvecklade svaret juuuuu!!!! ;)

Mikael_L
Ja, rena lärlingsfasonerna, asså' ... ;)

(sorry PH, jag kunde inte hålla mig. ;))

Läsa inte vad jag skriver, förstå vad jag menar. ;)

//Patrik

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Jodå...vi förstår vad du menar så länge du inte skriver som du tänker ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.