Hej.
Är det någon som vet varför elmontören satte eluttaget till höger ovanför kylskåpet, alltså inte i hörnet utan mitt på väggen? Se Bild. Brukar man inte dra elkabel uppefrån och ner, inte på tvären? Jag hade velat haft det längst ner i vänstra hörnet, bakom kylskåpet.

Är det någon som vet varför elmontören satte eluttaget till höger ovanför kylskåpet, alltså inte i hörnet utan mitt på väggen? Se Bild. Brukar man inte dra elkabel uppefrån och ner, inte på tvären? Jag hade velat haft det längst ner i vänstra hörnet, bakom kylskåpet.
Redigerat:
Men kan inte kontakten sitta bakom kylskåpet i alla fall, varför ska den synas? Om den inte kan sitta bakom så borde den väl sitta i hörnet? Inte mitt på väggen.
Hej jag tycker det var fult gjort ingen snygg böj är han elektriker kan man undra:S
man sätter alltid uttaget ovanför för att det ska vara lätt att dra ur kylen/frysen vid fel tex!
Montören hade ju kunnat sätta det mot väggen på vänster sida ovan kylen!
PS: jag jobbar som elektriker
man sätter alltid uttaget ovanför för att det ska vara lätt att dra ur kylen/frysen vid fel tex!
Montören hade ju kunnat sätta det mot väggen på vänster sida ovan kylen!
PS: jag jobbar som elektriker
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Ska du inte dit med ett överskåp då?
Nej. Det ska inte vara ett överskåp. Därför tycker jag att det ser konstigt ut.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Tycker oxå det ser konstigt ut utan överskåp men det beror på att det sitter ett elutag på ett konstigt ställe. 
uttaget och stickpropp får inte plats bakom kylskåpet.
Tror du får bättre svar om du frågar elektrikern som gjorde de än att fråga här. Han kanske har en bra anledning.
Kanske för att sladden ska räcka till de andra du har inpluggat?
Kanske för att täcka ett gammalt hål i väggen?
Kanske för att de går vidare genom väggen till nåt på andra sidan?
Kanske för att sladden ska räcka till de andra du har inpluggat?
Kanske för att täcka ett gammalt hål i väggen?
Kanske för att de går vidare genom väggen till nåt på andra sidan?
Tack för alla svar.
Uttaget ska bara vara till kylskåpet och är inte ditsatt för att täcka något. Eller för att att gå vidare till andra sidan.
Tidigare har ett skåp suttit där som nu är borttaget. (Tycker att de ska måla en gång till så att det blir helt vitt.)
Men vad jag förstår så finns det ingen anledning att sätta det mitt på väggen. Så jag är nöjd med svaren.
Uttaget ska bara vara till kylskåpet och är inte ditsatt för att täcka något. Eller för att att gå vidare till andra sidan.
Tidigare har ett skåp suttit där som nu är borttaget. (Tycker att de ska måla en gång till så att det blir helt vitt.)
Men vad jag förstår så finns det ingen anledning att sätta det mitt på väggen. Så jag är nöjd med svaren.