Byggahus.se
Halloj och God Jul på er!

Jag är på jakt efter ett Elko VU, utanpåliggande eller infällt, där brunnarna är vridna 90° i förhållande till bifogad bild. Finns det?
Har sökt på bla elbutik.
Vit Elko VU dubbeluttag med två vertikalt placerade eluttag.
 
Kollat på Elko.se?
 
:rofl: så enkelt, men fanns inget där. Finns det månntro i annat fabrikat? Får leta vidare...
 
Jag har aldrig sett något. Och jag tror inte att ett infällt byggt på det viset skulle vara möjligt att montera i en normal dosa.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Funkar även med utanpåliggande i nödfall,
vill koppla in 2 såna kontakter i ett uttag ock vill inta ha de åt olika håll
Svart, utanpåliggande Europlugg med kabel på vit bakgrund, avsedd för koppling i uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Sorry, tror inte att ett sådant existerar. Detta beror troligen på det Avemo skriver, dvs det skulle inte gå in i en vanlig dosa. Jag är rätt säker på att jag har sett ett halvt utanpåliggande med snedställda brunnar som skulle funka, kanske ett ABB?

Om du kan montera en dubbeldosa kan du använda ett trevägsuttag, de har brunnarna vinklade som du vill.
 
  • Dubbel eluttag med roterbara uttag för flexibel användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Mig veterligen finns det absolut inget infällt med hålen vridna 90°.
Kanske att det som tommib skrev kan finnas något utanpåliggande med brunnarna vridna något runt 30-45°, jag har ett svagt minne att jag kan sett något i den stilen.

Några av systemen med fönsterbänkskanaler har vridna uttagbrunnar, typ denna från Thorsman
115-0.jpg

Men då är det frågan om det finns någon lösning att använda dessa uttag utan att ha hela fönsterbänkskanaler.
 
Mikael_L
Bra där Peter2400, (y) , en mycket bättre lösning än att börja klydda med någon lösning för uttag som är tänkt för fönsterbänkskanaler.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Ett sådant här uttag kräver dubbeldosa, men går även att montera utanpåliggande.
[länk]
[bild]
Nåt sånt får det nog bli, tack!
 
hsd
4-vägs utanpåliggande kanske kan funka
 
Japp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.