9 657 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Elko eller Eljo, hjälp mig välja
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Ta de du tycker är snyggast och har alla de apparater du söker. Personligen är jag mest van vid Eljo och tycker de är enklast att koppla, men tycker Elko har jämnare kvalitet och är lite snyggare. Det finns större utbud av apparater till Eljo Trend, Merten Atelier ser för övrigt likadana ut som Eljo Trend och har ytterligare några unika apparater t ex trevägs liggande vägguttag (E18 038 87). Till Elko RS finns dock en del täckramar som inte finns till Eljo Trend.
Oavsett vad du slutligen väljer tycker jag Eljo har snyggast lamputtag utan krok, t ex E18 950 39 och för apparatdosor E18 950 17 (Renova).
Oavsett vad du slutligen väljer tycker jag Eljo har snyggast lamputtag utan krok, t ex E18 950 39 och för apparatdosor E18 950 17 (Renova).
Ta den serie som innehåller de apparater och har det utseende du vill ha, kvaliten är likvärdig.
Blir ju jobbigt att få det installerat då om man bor i en storstad!?Luckyman skrev:
Jag jobbar mycket på landsbygden, räknas kanske till kategorin "bonnaelektriker", men då får jag nog byta märke, kör normalt med Eljo om inte kunden vill ha nått annat, för det är ju det som styr i sista änden, kunden!
Klicka här för att svara