2 057 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Elko dimmer till mina led lampor
Jag har lite funderingar jag skulle vilja ha svar på innan man kopplar in dimmern.
Jag har 5st takspottar på mitt badrum 230v med gu10. I dessa sitter det monterat verbatim 8w led lampor som är dimbara.
8w x 5lampor = 40w..
Sa till el butiken att jag behöver nog en dimmer som klarar belastning under 40 watt. Helst 20watt.
Men enligt dessa så har dessa spottar en chip som reglerar detta.. så det var bara och använda vilken dimmer som hellst ?? så dom sålde en en Elko dimmer tryck/1-pol (60-400watt)
funkar detta eller har jag rätt angående belastningen?
Jag har 5st takspottar på mitt badrum 230v med gu10. I dessa sitter det monterat verbatim 8w led lampor som är dimbara.
8w x 5lampor = 40w..
Sa till el butiken att jag behöver nog en dimmer som klarar belastning under 40 watt. Helst 20watt.
Men enligt dessa så har dessa spottar en chip som reglerar detta.. så det var bara och använda vilken dimmer som hellst ?? så dom sålde en en Elko dimmer tryck/1-pol (60-400watt)
funkar detta eller har jag rätt angående belastningen?
Ok.. Jo det är ju ingen fara för att nått ska gå sönder eller såyxis skrev:
Dimmern kostade trots allt ca 400kr och den är fortfarande i obruten förpackning.. Tänkte vara smart och fråga innan man öppnar den
Klicka här för att svara