Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Är inte det ganska uppenbart? Kolla pilarna på uttaget. 
//Patrik
//Patrik
Ja precis, jag misstänkte det.
Jaja, tyvärr sitter bara en apparatdosa vid de båda cirkulationspumparna så då får det bli fast anslutning.
Det är en o samma grupp men de båda pumparna drivs av varsin elektronisk rumstermostat (med in och utgående nolla) och behöver därmed separata nolledare antar jag.
Jaja, tyvärr sitter bara en apparatdosa vid de båda cirkulationspumparna så då får det bli fast anslutning.
Det är en o samma grupp men de båda pumparna drivs av varsin elektronisk rumstermostat (med in och utgående nolla) och behöver därmed separata nolledare antar jag.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 819 inlägg
Kontrollmät om de verkligen bryter nollan också. Iofs. fullt möjligt, men mindre sannolikt.
Du har helt rätt, de båda rumstermostaterna (en Trend för garaget och en Exxakt för huset) bryter endast nollan när man slår av själva huvudbrytarna, ej på termostatkontakterna.
Då borde jag väl kunna strunta i att dra utgående nolla från termostaterna och istället dra en gemensam nolledare direkt från kopplingsdosan och endast bryta fasledarna med de båda termostatena.
Ingående nolla till termostaterna antar jag behövs för att de ska fungera?
I detta fall funkar ju uttaget i första inlägget utmärkt.
Då borde jag väl kunna strunta i att dra utgående nolla från termostaterna och istället dra en gemensam nolledare direkt från kopplingsdosan och endast bryta fasledarna med de båda termostatena.
Ingående nolla till termostaterna antar jag behövs för att de ska fungera?
I detta fall funkar ju uttaget i första inlägget utmärkt.
Klicka här för att svara

