2 207 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Eljo Trend strömbrytare
Jag ska snart fixa tvhörnan i vardagsrummet och tänkte regla ut väggen där tv:n ska sitta 45mm för att kunna dra all el dolt där i.
För att slippa ha tv, dvd, förstärkare, mm på standbayläge så tänkte jag sätta en separat strömbrytare till vägguttaget för dessa apparater.
Tanken var att sätta denna brytare bredvid taklampans brytare i en kombinationsram.
För att försvåra att man tar fel brytare och tänder och släcker all teknisk utrustning i onödan så letar jag efter en snygg vridströmbrytare från Eljo Trend.
Jag hittar bara deras sektionsströmställare men den ser inte så snygg ut.
Har dem någon snygg vridbrytare eller annan strömbrytare i trendserien som inte är lätt att slå av/på av misstag?
För att slippa ha tv, dvd, förstärkare, mm på standbayläge så tänkte jag sätta en separat strömbrytare till vägguttaget för dessa apparater.
Tanken var att sätta denna brytare bredvid taklampans brytare i en kombinationsram.
För att försvåra att man tar fel brytare och tänder och släcker all teknisk utrustning i onödan så letar jag efter en snygg vridströmbrytare från Eljo Trend.
Jag hittar bara deras sektionsströmställare men den ser inte så snygg ut.
Har dem någon snygg vridbrytare eller annan strömbrytare i trendserien som inte är lätt att slå av/på av misstag?
Kolla in www.elbutik.se. Bra priser och mycket Eljoleksaker.
Japp, det är där jag brukar köpa allt mitt elmaterial.Bricco skrev:
Men jag hittar ingen smidig strömbrytare som passar för min tänkta installation.
En tryckströmbrytare typ som en dimmer fast utan dimmerfunktion skulle oxå funka, finns det?
Ett tips från mig om jag var du så skulle jag ju köra eljos renova serie då. Då har du ju både en knapp med enkelt baratryck och en som du kan vrida. sen har dom en knapp med dimmer och switch i allt om du vill ha det
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Kan du inte sätta den strömbrytaren högre upp på väggen, typ 1500 ög? Annars är nog Renova ett vettigt alternativ. Men jag tycker inte att de blir snygga att sätta i kombination. Enligt mig snyggare om man drar isär brytarna en bit från varandra.
Tack för tipsen, det är alltså så att det inte finns någon snygg vridbrytare i Trend serien.
Jag får nog sätta en sektionsströmställare ändå för jag vill ha båda brytarna (teknik och belysning) bredvid varandra i en kombiram och jag vill använda Trend serien eftersom jag har den i hela huset.
Jag får nog sätta en sektionsströmställare ändå för jag vill ha båda brytarna (teknik och belysning) bredvid varandra i en kombiram och jag vill använda Trend serien eftersom jag har den i hela huset.
Funkar det att bryta matningen till alla apparater ? Klockinställningar mm ?
Det är ingen fara med klockor/inställningar då vi redan idag bryter matningen till allt, fast med en skarvsladd med vippbrytare på.
Men då jag nu gör en helt ny "tv-hörna" så vill jag såklart lösa det på ett snyggare sätt.
Men då jag nu gör en helt ny "tv-hörna" så vill jag såklart lösa det på ett snyggare sätt.
Klicka här för att svara