Bitema ,på Svågetorp,har dubbla Cat 5 uttag. för 69kr.st. Exakt samma design som Eljo. (Eljo´s pris är 139 kr vad jag kan hitta som billigast....)
http://www.biltema.se
Artikelnummer är 23-830
På Biltema heter serien Ateljer. Samma grejor som Eljo fast halva, och lägre, priset jamfört med den som säljer Eljo.
F.ö. så kostar "Ejlogrejer" otroligt mycket mindre på Biltema. Har köpt alla mina kontakter, strömbrytare, dimmrar etc. där och tjänat stora pengar. Grejorna är lika robusta och har samma kvalitetskänsla som Eljo.
Ex: D-trapp kr 99.90; Eljo´s 145.00. På många ställen är Ejlo ytterligare en bit dyrare.
De billigaste Eljopriserna har jag hittat hos Clas Olsson. Finns kanske billigare ställen?

D-trapp skall vara 198 kr och inte 145!

Boan skrev:
Hej!

Vilka erfarenheter har ni av Eljo trends nätverksuttag?
Sällan fel på Eljos grejer, används ofta vid nybyggen av oss.

Boan : Det lättaste är att beställa ett eljo kit om du inte har utanpåliggande installation. Montage ram och tillhörande prylar : E 5102596

Modularjack 2st E5147903 Kat6 STP (skärmad)

Mera priser Biltema kontra Eljo
B. 3-fack ram 29,90:- E.45,00:-
B: Jordat Eluttag, dubbelt 79,90:-(Vid köp av 10=69,00:-) E: 146,00:-
B: Lamputtag,jordat, max 15 kg 39,90:- E:64,00:-
B: Jordat Eluttag, enkelt med lös ram:54,90:-. E: 77,00:- Fast ram, passar ej i flerfacksram.
Biltemas grejor, som är av märket "Mertens" har exakt samma design som Ejlo Trend och invändigt ser dom likadana ut i stort sett.(Kommer från samma fabrikant, månntro??)
Hur kan det vara så stor prisskillnad?? Ändå är priserna på Eljo från nätbutik (elonline). I "vanliga" butiker är priserna ännu högre.

b2b2 skrev:
lexcom nätverksuttag är hur bra som helst och man slipper krone-verktyget.
(I alla fall så länge det är UTP)
Mina var/är gamla, köpte dom för säkert 7-8 år sen, kan mycket väl ha ändrats sen dess ....
Panel-kontakterna var bara att trycka ihop, där behövdes inget verktyg iöht.

Jo biltemas har samma design som Ejlo Trend men invändigt är de långt ifrån Eljo Trend!
Så du som vill ha bra grejer se upp!
Eller är det bara jag som haft otur?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.