9 846 läst ·
21 svar
10k läst
21 svar
Eljo trend nätverksprylar i butik
Sida 1 av 2
Jag håller på att koppla in nätverk i huset och saknar lite uttag och montageramar. Jag har varit runt på alla byggvaruhus i Malmötrakten utan att finna någon. Nästan alla har däremot en massa elprylar i samma serie. Någon som känner till en butik i skåne där man kan köpa dessa saker över disk?
Känns lite trist att behöva vänta 3-4 dagar och pröjsa uppåt 80 kr i frakt för två centrumplattor och fyra montageramar.
Känns lite trist att behöva vänta 3-4 dagar och pröjsa uppåt 80 kr i frakt för två centrumplattor och fyra montageramar.
Jag har precis samma problem fast i Borås, jag har inte hittat någon som säljer här, så jag brukar ta hem från elbutik. se men jag håller med dig det är kasst när man bara saknar några få saker...mungobongo skrev:Jag håller på att koppla in nätverk i huset och saknar lite uttag och montageramar. Jag har varit runt på alla byggvaruhus i Malmötrakten utan att finna någon. Nästan alla har däremot en massa elprylar i samma serie. Någon som känner till en butik i skåne där man kan köpa dessa saker över disk?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 210 inlägg
lars_stefan_axelsson skrev:
Bra tips. Det är nog det enda stället jag inte kollat än. Det ligger lite avsides så jag hade glömt att de ens fanns här nere. Får bli en tur dit i helgen.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 210 inlägg
Precis. =)lars_stefan_axelsson skrev:
Jag har dessutom aldrig varit där, så det kan ju vara kul med ett studiebesök för att se om det är värt att återvända när jag behöver något annat. Men det är sällan jag åker tomhänt från ett sånt besök, oavsett om det var de grejerna jag skulle ha från början. =)
phl skrev:
Jodå.
Tyvärr med rätt begränsade tider. Tror det var 8-16 vardagar eller liknande. Jobbar i Köpenhamn kontorstid, så det är lite svårt att komma dit. Bra service dock.
Om någon är nyfiken på Hornbach så har de Eljos kompletta nätverksuttagkit som man får kontaktera själv. Det var också det enda. Inga lösa centrumplattor mm. Så det blev en postbeställning till slut i alla fall.
Elbutiken ligger i Staffanstorp nu för tiden och det funkar smidigt att hämta där om man kan komma dit under kontorstid. Lite långt från Köpenhamn dock..
Elfa har en del av Eljos Trend-sortiment. De har ju butiker i de större städerna i alla fall. När jag behövde rj45-uttag ur Trend-serien ringde jag till "min" elektriker och bad honom "köpa ut" från grossisten. Det gjorde han gärna trots att han inte fick installera...
Frakt...?
Hos lokale Elonbutiken var det inga problem att beställa tre designstrippar till Eljo utan att det blev någon frakt - handlaren beställde ett litet element samtidigt som han behövde och då blev det fraktfritt! Dagen efter kom jag på at jag hade beställt tre stycken strippar och inte tre PAR så det blev till att ringa igen - inga problem, han beställde ett element till som han la på lager eftersom han menade att det alltid går åt. Återigen - ingen frakt för mig! Kom dagen efter!
Så fråga gärna runt lite - detta var i Kungsbacka söder om Göteborg!
Vänligen
TMC
Hos lokale Elonbutiken var det inga problem att beställa tre designstrippar till Eljo utan att det blev någon frakt - handlaren beställde ett litet element samtidigt som han behövde och då blev det fraktfritt! Dagen efter kom jag på at jag hade beställt tre stycken strippar och inte tre PAR så det blev till att ringa igen - inga problem, han beställde ett element till som han la på lager eftersom han menade att det alltid går åt. Återigen - ingen frakt för mig! Kom dagen efter!
Så fråga gärna runt lite - detta var i Kungsbacka söder om Göteborg!
Vänligen
TMC
Hej!
Vilka erfarenheter har ni av Eljo trends nätverksuttag? Cat 6 och något som heter WB (misstänker det är nån special för LexCom)
är lite osäker då det går beställa i delar..... är ute efter antingen skärmad Cat6, eller bara Cat5e,, dubbla eljo trend infällda...
elbutik har ju en del, men som sagt, mycket att välja på.
mvh
A
Vilka erfarenheter har ni av Eljo trends nätverksuttag? Cat 6 och något som heter WB (misstänker det är nån special för LexCom)
är lite osäker då det går beställa i delar..... är ute efter antingen skärmad Cat6, eller bara Cat5e,, dubbla eljo trend infällda...
elbutik har ju en del, men som sagt, mycket att välja på.
mvh
A