6 693 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Elinstallation av förre ägaren
Moderator
· Stockholm
· 57 863 inlägg
Ett uttag i våtrum som inte är inkopplat via jordfelsbrytare är ett allvarligt fel. Och bör åtgärdas ganska omgående.
Hempularen har rätt i alla sina inlägg som jag ser det.
Uttag i badrum skall det finnas jfb 30 mA på förutom tidigare nämnda rakapparatsuttagen med skyddstransformator.
Likadant var det med förändringar i brf så sade man samma sak på den kurs jag var på när jag satt i vår styrelse som Hempularen sade i sitt inlägg.
Om jag hade denna lägenhet så skulle j ag se till att få en jfb på uttaget snabt som bara den.
Uttag i badrum skall det finnas jfb 30 mA på förutom tidigare nämnda rakapparatsuttagen med skyddstransformator.
Likadant var det med förändringar i brf så sade man samma sak på den kurs jag var på när jag satt i vår styrelse som Hempularen sade i sitt inlägg.
Om jag hade denna lägenhet så skulle j ag se till att få en jfb på uttaget snabt som bara den.
Hmm, för tydlighets skull så är det rätta att låta jfb'n omfatta hela centralen och inte ett enstaka uttag.
Bara så ingen sätter en portabel jfb i sitt badrum och tror att allt är helt ok.
/Kent
Bara så ingen sätter en portabel jfb i sitt badrum och tror att allt är helt ok.
/Kent
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden