Är amatör när det gäller skjutdörrar och skall beställa dörrar till gamla garderoben (bredd 1800mm) + ett extra utrymme med utdragbara lådor (bredd 1380), alltså en total bredd på 3180mm.
Hur fungerar det med 3 dörrar, kan jag då bara öppna en tredjedel av den totala öppningsbredden, 1060mm? I såna fall kommer jag inte kunna dra ut alla lådorna i den delen som har bredd 1380mm.
4 dörrar borde i såna fall fungera i mitt fall, då kan jag öppna upp till 1590mm om jag förstått allt rätt?

Du har förstått rätt, men dörrarna tillverkas däremot något bredare än vad du räknat på eftersom varje dörr ska ha lite överlapp mot den andra, men med 4 dörrar har du iallafall en tillräcklig bredd.
Vad jag skulle tro kan vara ett billigare alternativ är om du har möjlighet att bygga på djupet för att få plats med en extra enkelskena bakom den dubbelskena som ingår i priset. Du kan då ha en dörr per skena och har då ett öppningsmått på ca 2120mm.

C
O varför skall du kappa Elfa?

Jag har dörrar från Bare billigst I Danmark mycke billigare o lika bra,har haft dem I 7-8 år:)

Jag tror inte du vill ha tre skenor. Kommer inte att se bra ut pga skillnaden i djupled. Jag tror man eftersträvar ett jämt antal dörrar just för att få så stor öppning som möjligt. Dock ger ju fyra dörrar på 3m rätt smala dörrar. Svårt val.

Är det stommar eller platsbyggd garderob?

O varför skall du kappa Elfa?

Jag har dörrar från Bare billigst I Danmark mycke billigare o lika bra,har haft dem I 7-8 år
[bild]
Nu har jag inte klämt och känt på Bare men jag tycker helt klart att Elfas dörrar är de i rimlig prisklass som känns bäst kvalitetsmässigt. Tunna fina lister, nätta och med fin känsla när du drar dem.

//Johan

Har fått skjutdörrarna, 4 st, men det följer med 3 påsar med skruvsats. Vad skall man ha dessa till?

yuphin skrev:
Har fått skjutdörrarna, 4 st, men det följer med 3 påsar med skruvsats. Vad skall man ha dessa till?
uploadfromtaptalk1391855663164.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.