Byggahus.se
S
R Robin Wahlman skrev:
Ja ? Det är just pga att jag själv har provat upprepade gånger jag var intresserad av vad du uppfattade som krångligt.
Det är ju bra om du inte upplever några problem, du kanske har lägre förväntningar och krav än vad jag har.
Dock verkar det som du inte förstod hälften av vad jag skrev, och ignorerade resten. Att konsolerna lutar är i sig inget problem, att angreppsytan för skruvskallen som kommer i en annan vinkel gör det, är. Det hade varit en väldigt smal sak för dem att göra ett mycket bättre anpassat hål, som då också hjälper till att styra skruven vid monteringen.
 
Algot är TOTAL skit.
Elfa är kanon men tråd och fasta plan går inte att mixa (olika bredder, kolla upp).
 
  • Gilla
malin_s
  • Laddar…
tommib
S Snickerick skrev:
ingen förborrning i hyllplan osv.
Hur tänker du dig att detta ska fungera? En av de stora fördelarna med Elfa, som jag ser det, är deras flexibla hängskena där man kan sätta sina skenor lite där det passar. Nej, det går inte att göra med trådbackar osv men det fungerar utmärkt med hyllplan om man har utrymmen med lite udda storlek.

Ang skruvhålen i konsollerna så har jag svårt att se hur de skulle kunna anpassas till att gå i vertikal riktning utan att det blir ett hack i konsollen. Det skulle vara mer störande för mig än ett skruvhål man använder en enstaka gång. Ja, det är lite irriterande att få i skruven men när man väl fått in stilen så går det ganska smidigt. Man kan också använda hyllstift om man föredrar det så kan man strunta i skruven.

Dessutom, som andra har påpekat, varför skulle man använda hyllplan från Elfa? I vår klädkammare har vi hyllplan i oljad ek, fungerar superbra med vita Elfaskenor och konsoller. Klädstång är för övrigt något som fungerar bra trots udda avstånd mellan skenorna.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Algot är bland det värsta jag monterat. Fyfan vilken skit. Du som läser detta, köp elfa. Punkt slut.
 
  • Gilla
MGIERTZ
  • Laddar…
Filip Ake Filip Ake skrev:
Algot är bland det värsta jag monterat. Fyfan vilken skit. Du som läser detta, köp elfa. Punkt slut.
Vad var det som var så illa?
Jag snålade och köpte Algot och inte Elfa som tänkt. Visst var det tidskrävande att sätta upp inredning i en klädkammare (nej, inte walk in closet ), men jag upplevde inte att det var ett dåligt system. Tilläggas bör att jag endast monterat Algot.
 
Tycker inte Algot är svårt att montera men jag tycker det är sämre än Elfa för det är mycket färre hål för konsoll så inte lika flexibelt. Har båda hemma och ångrar lite att jag tog Algot på ena.. men men
 
Jag har provat lite olika, Elfa, Pelly, Wiksbo. Kan konstatera att Elfa är bäst. Tjockare gods som tål mer vikt. Det beror såklart på vad hyllorna ska bära. Köp Elfa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.