3 492 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Elen kommer inte tillbaka efter urkoppling av strömuttag
Kopplade bort strömmen och tog bort sladdarna till ett eluttag, men efter detta så får jag inte tillbaka elen till halva köket. Jag funderar på om dom kan vara sammankopplade och elcentralen vägrar att slå på strömmen ( även om säkringen är på ) till dom andra om jag inte kopplat jord till det oanvända eluttaget. Ska jag prova att koppla jord till vardera (svart/brun) och hoppas att det löser sig? Här är före efter bilder
Challe
Challe
Ok. Troligen måste du koppla ihop kablarna bakom tejpen med dom som hänger i luften för att strömmen ska komma vidare i rummet. Men, jag håller med om att du verkar vara lite väl långt ut på det hårda vattnet...
Jo det på bilden påverkar fler belastningar. Men jag håller med de som bedömer att du nog inte bör pilla med det här.
Jag förstår inte riktigt... I den första bilden är det ju en tydlig vidarekoppling i uttaget. Utan den vidarekopplingen kommer inte strömmen att komma längre än till det urkopplade uttaget.
Eftersom du verkar sakna en del grundläggande förståelse så är det kanske bättre att du anlitar någon som kan?
Eftersom du verkar sakna en del grundläggande förståelse så är det kanske bättre att du anlitar någon som kan?
För ditt eget bästa bör du nog skaffa dig bättre koll än så här om du skall fortsätta pilla med el.
I detta läget har högst troligt uttaget tidigare fungerat som en vidarekoppling av efterföljande uttag i samma grupp (som är normalt att göra).
I detta läget har högst troligt uttaget tidigare fungerat som en vidarekoppling av efterföljande uttag i samma grupp (som är normalt att göra).