Hej! Har precis flyttat till ett nytt hus och min sambo kopplade i 2 element som hon har till hundarna då hon har hund dagis hemma samt startade Torkttumlaren då gick elen. Förmodar att det var för mycket på samma säkring ? Nu hittar vi bara inte säkringarna ( propparna) till utehusen vi har. Alla säkringar är annars nere i källaren där är även jorfelsbrytare och huvudsäkring. Jag hittar bara denna ( Bild) , men de ser väl rätt ut ?
 
  • Elcentral med öppen dörr visar säkringar, etiketter och jordfelsbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Av märkning drar jag slutsatsen att det finns en till central i "Pannrummet".... Kollat där?!
 
KalleKe
Huvudsäkringen vid elmätaren kanske har gått har du ett fasadskåp där elmätaren sitter?
 
Ja jag har kollat där men finns inte mer än detta
 
huvudsäkringen är nere i källaren, kan huvudsäkringen gått även om jag har ström i resten av huset ?
 
tommib
Kolla huvudsäkringarna
 
där inne förmodar jag att huvudsäkringarna sitter
 
  • Äldre grå elcentral uppsatt på en betongvägg med elledning kopplad, troligen innehållandes huvudsäkringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Det är mycket möjligt. Eller så är det servissäkringar. Hur som helst bör du kolla där. Tänk på att där ligger spänning på hela tiden som du troligen inte kan bryta.
 
E
K kibbe93 skrev:
där inne förmodar jag att huvudsäkringarna sitter
Var har du mätare. Kan du lägga upp en översiktsbild?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.