Termostaten är borttagen, inloppsröret är hett, returröret är hett även en bit bort. Elementet är endast ljummet upptill, kallt nertill. Skruvventilen med insex är helt öppen.
Lossar man returröret kommer det hetvatten.
Vad händer?
Lossar man returröret kommer det hetvatten.
Vad händer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är tydligen strypt vid termostatventilen, bakom termostaten, den gröna ringen ställer man in flöde med, våra stod på 4-5 och det går upp till 7, eller till N, N är fullt blås, sedan reglerar man med termostaten. Här hittade jag info om vilken markering på ventilkroppen som gällde för inställningen. https://manualzz.com/doc/53386480/danfoss-dynamic-valve™-type-ra-dv--pressure-independent-r...?p=3
Tack Håbbe01 för tipset, nu blir det skönare i dsuchen! Go fortsättning!
Tack Håbbe01 för tipset, nu blir det skönare i dsuchen! Go fortsättning!
Det är ett flerbostadshus, vi är högst upp, systemet är cirka 35 lägenheter stort. Det är bostadsrätt och fjärrvärme och vi har bytt massa grejer för att snåla på värmen. Men, vi är högst upp och är gavellägenhet, kall vind, kalla ytterväggar. Vad behöver göras mer, är det uppenbart om det påverkar övriga element?Demmpa skrev:
Ett värmesystem för ett flerbostadsrättslägenhetshus på flera våningar, eventuellt även flera uppgångar.
Det är inget som en privatperson ska pilla på.
Det behöver sitta STAD-ventil på varje stam samt helst på varje gren, sen behöver förinställningen I varje radiatorventil injusteras.
Felanmäl till styrelsen.
Det är inget som en privatperson ska pilla på.
Det behöver sitta STAD-ventil på varje stam samt helst på varje gren, sen behöver förinställningen I varje radiatorventil injusteras.
Felanmäl till styrelsen.
Hade styrelsens röris inne idag, han tipsade om att ta bort termostaterna helt och det var allt, har såklart redan testat, pilljocke som jag är... Menar du att alla ventiler ska stå på samma om systemet ska funka?Demmpa skrev:
Ett värmesystem för ett flerbostadsrättslägenhetshus på flera våningar, eventuellt även flera uppgångar.
Det är inget som en privatperson ska pilla på.
Det behöver sitta STAD-ventil på varje stam samt helst på varje gren, sen behöver förinställningen I varje radiatorventil injusteras.
Felanmäl till styrelsen.
Klicka här för att svara