För snart ett år sedan köpte vi ett så kallat elementhus från -59. Vi har avslutat några renoveringar och tänkte ge oss på fasaden och taket. Vi kommer behöva förlänga takutsprånget pga tilläggsisolering. Jag undrar hur ni andra valt att göra med aluminiumbeklänaden. Samt är det några problem med att förlänga ut taket med den speciella konstruktionen?

P
J Jocke-JB skrev:
För snart ett år sedan köpte vi ett så kallat elementhus från -59. Vi har avslutat några renoveringar och tänkte ge oss på fasaden och taket. Vi kommer behöva förlänga takutsprånget pga tilläggsisolering. Jag undrar hur ni andra valt att göra med aluminiumbeklänaden. Samt är det några problem med att förlänga ut taket med den speciella konstruktionen?
Har du några bilder på tak o fasader?

J Jocke-JB skrev:
Lyfter den här frågan igen då det börjar bli aktuellt igen efter lite andra projekt i källaren. Bifogar lite bilder.
Dom två första är från ”nock vinden” den sista från kattvinden. Där kan man se konstruktionen på ”takstolarna”

• IMG_0911.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0912.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_0909.png
    Skapa konto
  • IMG_0910.png
    Skapa konto
  • IMG_3806.jpeg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.