Hej!

i samband med tapetsering så upptäckte jag att elementen på ena sidan är fästa i gipsskivan med mollyplugg. Ser ut att vara den som kräver 10 mm hål. På andra sitter det skruv i regel.

Duger detta eller ska jag kosta på att regla upp/ sätta plywood?
 
En mollyplugg klarar en ganska hög belastning.
Belastning är nästan bara rakt ner längs vägen.
 
El eller vattenburet? El lär inte behöva så kraftig infästning som en tung sektionsradiator. Men är ena sidan fäst i en regel lär inte ellementet lossna.
Jag satte regelbitar där elementen (vattenburet) skulle fästas innan gipset. Har man möjlighet till det så är det förstås bättre.
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
El eller vattenburet? El lär inte behöva så kraftig infästning som en tung sektionsradiator. Men är ena sidan fäst i en regel lär inte ellementet lossna.
Jag satte regelbitar där elementen (vattenburet) skulle fästas innan gipset. Har man möjlighet till det så är det förstås bättre.
Verkar vara vattenburet, såg denna tråd i fb-gupp,
Vägg med uppmärkt område där ett upptaget element tidigare varit fäst, synliga hål och pluggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.