T Tompafix skrev:
Du kan du ganska enkelt se om det är 1-rörs eller 2-rörs. Om du ser rören i källaren från något rum.
1-rörs då går det endast ett rör mellan rummen. 2-rörs, då går det två parallella rör som sedan går upp ett rör från vardera upp genom golvet
nu har jag lagt upp massa bilder o videos

J Jin_js skrev:
[video] [video]
elementen från källarplan

Jaha de försvann upp försvann upp i bjälklaget :rofl: De rören som sitter vid vattenmätaren är bara inkommande kallvatten och utgående varmvatten. Går alla element rör ner eller upp i bjälklaget?

T Tompafix skrev:
Jaha de försvann upp försvann upp i bjälklaget :rofl: De rören som sitter vid vattenmätaren är bara inkommande kallvatten och utgående varmvatten. Går alla element rör ner eller upp i bjälklaget?

Ner tror jag :/

J Jin_js skrev:
Ner tror jag :/
Bjälklaget är det som finns under taket i källaren och under golvet i köket. Min fråga egentligen var väl om det inte gick att följa rören från ett element till ett annat. Eller är alla dolda i golv och tak?

T Tompafix skrev:
Bjälklaget är det som finns under taket i källaren och under golvet i köket. Min fråga egentligen var väl om det inte gick att följa rören från ett element till ett annat. Eller är alla dolda i golv och tak?
Alla är dolda under golv och tak

Jaha där ser man. Ja då är det inte lika enkelt att se. Men detta tipset hittade jag:
Skriven text som förklarar hur man avgör om ett värmesystem är 1- eller 2-rörssystem utan märkning.

Det är där dina vita rör går ihop till ett krom

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.