Tack för ett grymt tips förresten! Har nu tack vare er fått igång fyra element som bara varit längst upp.

Hoppas bara att någon kan ge mig råd angående sovrumselementet som vägrar komma igång.

Har du testat att stänga termostaterna på övriga element i huset och köra pumpen på max samtidigt som du motionerar ventilen och samtidigt bankar med gummiklubba?:cool: Kör även lite tryckstötar genom att vrida på säkerhetsventilen så det smäller, både med pumpen på och av. Funkar inte det så är det bara att backspola ut skiten:mad: (i hela systemet) och banka med klubba på alla raddarna under tiden, tar ett tag men det funkar.;)

Sjörre skrev:
Nu har jag gjort med ventilen enligt nedan. Kom faktiskt ut någon tesked svart vatten, dock har ännu ingen värme kommit upp i elementet. :-(

Hmm..kom det svart vatten från tilloppet alltså där nålen sitter.... ? inte bra ! nålen kan ha släppt ?...Kom inte ihåg märke på ventil?

Mvh

PX-21 skrev:
Sjörre skrev:
Nu har jag gjort med ventilen enligt nedan. Kom faktiskt ut någon tesked svart vatten, dock har ännu ingen värme kommit upp i elementet. :-(

Hmm..kom det svart vatten från tilloppet alltså där nålen sitter.... ? inte bra ! nålen kan ha släppt ?...Kom inte ihåg märke på ventil?

Mvh

Ja, kom svart vatten. Nålen kan säkerligen ha släppt, den är lätt att dra ut hur långt man vill, det tar inte stopp som i de andra elementen..

Vad är det för ventilmärke.?...Går ju byta packbox..

Mvh.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.