Jag tänker t.ex. på en sån här:

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=059002

(Det finns ju massor av olika märken, jag tänker mer på själva varianten)

Fungerar de bra, eller är det bara skräp? Jag ska måla en uppsättning utemöbler och vill inte lägga mer pengar än nödvändigt.

Jag har tillgång till kompressor, är det bättre med en kompressormatad variant?

H
Min provad en gång och sedan undanställd. En tryckluftsdriven är nog både lättare att använda och framför allt lättare att rengöra om man ska använda den för målning. Förutsättningen är att kompressorn ger tillräckligt med luft. En riktigt billig kompressor orkar inte med att driva en färgspruta. Enklast, snabbast och minst kladd blir det väl om mat tar pensel.

Den där kan jag inte uttala mig om men anänder själv Wagners W550. Utmärkt för möbler.
Om du redan har en kompressor så behöver du ju bara en sprutpistol. Jag har kört lite med en sån som följer med för några hundra. Är väl så där. Väldigt mycket färgdimma tycker jag att det blev. Men så skall ju en sputa kosta lite mer också för att vara nåt att ha sägs det. En fördel med en liten elektrisk är ju portabiliteten.

-M

Köpte på Flügger för 1500. Funkar kanon till väggar, möbler osv. Enkel att rengöra tom. om du använder lacknaftabaserat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.