2 116 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Electrolux torktumlare torkar ej tvätten
Hej
Har en Electrolux torktumlare(QW6071)) som inte torkar tvätten, kör några minuter sen visar den END på programmet.
Har bytt NTC sensor men samma sak.
Någon som har någon annan idé?
Har en Electrolux torktumlare(QW6071)) som inte torkar tvätten, kör några minuter sen visar den END på programmet.
Har bytt NTC sensor men samma sak.
Någon som har någon annan idé?
Hejelectroluxaren skrev:
Tack för svar och hjälp. Har testat alla program och samma resultat, rengjort sensorerna i trumman men ingen förändring. Värt att köpa ett kretskort och byta själv eller inse sig besegrad och beställa hit service. Dvs hus stor är sannolikheten att det är kretskortet i detta fallet, trist att lägga 2000 om det är något annat?
funkar inte tidsprogrammet så är det stor sannolikhet att kretskortet är kasst, men för att vara säker måste jag se det själv så att sägaJ JohanPersson skrev:Hej
Tack för svar och hjälp. Har testat alla program och samma resultat, rengjort sensorerna i trumman men ingen förändring. Värt att köpa ett kretskort och byta själv eller inse sig besegrad och beställa hit service. Dvs hus stor är sannolikheten att det är kretskortet i detta fallet, trist att lägga 2000 om det är något annat?
Då våren sprang iväg och sen kom sommaren så hann jag inte ta tag i problemet och nu efter semestern så tänkte jag att jag testar igen och då fungerade torktumlaren flera gånger i rad, någon gång stannade den men då satte jag igång den igen så körde den klart programmet, tror vi fortfarande att det är kretskortet?
när spänningsregulatorn lägger av på kretskortet brukar det vara definitivt.J JohanPersson skrev:Då våren sprang iväg och sen kom sommaren så hann jag inte ta tag i problemet och nu efter semestern så tänkte jag att jag testar igen och då fungerade torktumlaren flera gånger i rad, någon gång stannade den men då satte jag igång den igen så körde den klart programmet, tror vi fortfarande att det är kretskortet?
omöjligt att gissa vad som hänt din men semesterbehovet kan uteslutas
Klicka här för att svara