Hejsan. Desperat önskar jag vägledning. Jag har en Electra 14 panna från 83 vilken nu inte fungerar längre. Är som mitt nick indikerar väldigt novis inom detta område så tydliga svar mottages väldigt tacksamt... Nåväl, för 3 dagar sedan small en av mina huvudproppar, jag bytade denna och allt var frid och fröjd, ljuset kom åter. Men under gårdagen började jag misstänka att allt inte stod rätt till, vattnet i kranen var inte på sin höjd ljummet och idag är det kallt likväl som i elementen. Indikatorlampan på pannan lyser mycket svagt på 4,5 kw vilket inte framgår på bilden. Normalt lyser den starkt, kanske någon rundgång i elen? Pannan är också kall. Bifogar en bild på pannan också.

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet? Kan problemen uppkommit pga huvudproppen? Läste om shuntar och termostater, men vet inte var dessa sitter eller hur de ser ut. Slutligen vad kostar en ny panna med varmvattenberedare?

Mycket tacksam för svar.

Tack på förhand!

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kulle
Börja med att gå igenom alla säkringar.
Av din beskrivning låter det som att en fas är borta.
Det kan ju oxå vara elpatronen som gett upp, och det går att byta.

Redigerat:
Kolla de tre huvudsäkringarna noga. Ser du inget fel kan du byta alla tre ändå, och dra åt propphuvarna ganska ordentligt (med handkraft). Det är inte alltid det syns om en säkring är trasig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.