Hejsan. Desperat önskar jag vägledning. Jag har en Electra 14 panna från 83 vilken nu inte fungerar längre. Är som mitt nick indikerar väldigt novis inom detta område så tydliga svar mottages väldigt tacksamt... Nåväl, för 3 dagar sedan small en av mina huvudproppar, jag bytade denna och allt var frid och fröjd, ljuset kom åter. Men under gårdagen började jag misstänka att allt inte stod rätt till, vattnet i kranen var inte på sin höjd ljummet och idag är det kallt likväl som i elementen. Indikatorlampan på pannan lyser mycket svagt på 4,5 kw vilket inte framgår på bilden. Normalt lyser den starkt, kanske någon rundgång i elen? Pannan är också kall. Bifogar en bild på pannan också.
Någon som har en aning om vad som kan vara problemet? Kan problemen uppkommit pga huvudproppen? Läste om shuntar och termostater, men vet inte var dessa sitter eller hur de ser ut. Slutligen vad kostar en ny panna med varmvattenberedare?
Mycket tacksam för svar.
Tack på förhand!
Någon som har en aning om vad som kan vara problemet? Kan problemen uppkommit pga huvudproppen? Läste om shuntar och termostater, men vet inte var dessa sitter eller hur de ser ut. Slutligen vad kostar en ny panna med varmvattenberedare?
Mycket tacksam för svar.
Tack på förhand!
Klicka här för att svara