5 730 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Elda i vattenmantlad kamin utan vatten?
Efter att ha installerat bergvärme så har jag kopplat bort den vattenmantlade insatskaminen från systemet. Nu funderar jag på om det är ok att elda i den ändå eller är det helt uteslutet? Jag tänker att man måste kanske byta ut den helt till en annan insats eller återställa den öppna spisen där det är installerad. Annars kanske det går att "isolera" vattenmanteln på nåt sätt så att den inte blir så varm? Nån som har erfarenhet eller kunskap på området?
Klicka här för att svara