Efter att ha installerat bergvärme så har jag kopplat bort den vattenmantlade insatskaminen från systemet. Nu funderar jag på om det är ok att elda i den ändå eller är det helt uteslutet? Jag tänker att man måste kanske byta ut den helt till en annan insats eller återställa den öppna spisen där det är installerad. Annars kanske det går att "isolera" vattenmanteln på nåt sätt så att den inte blir så varm? Nån som har erfarenhet eller kunskap på området?
 
  • Gilla
Wila
  • Laddar…
R
Den sortens kamin är tillverkad för det mesta för att ha vatten i den
Du får kontakta leverantören och fråga , endast dom kan ge svar
 
  • Gilla
EnåsTobias
  • Laddar…
H
Den måste ha vattenkylning.
Det är lika illa som att köra en bil utan kylarvätska.
 
Är rörsystemet till kaminen redan skrotat eller varför får den inte vara med i värmesystemet längre? Går alldeles utmärkt att samköra med vp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.