Väntar med spänning. :)

• Gilla
O.Cholm
  • Laddar…
Här kommer en bild på hur jag brukar göra mina centraler. Självklart är det betydligt lättare att göra snyggt när man enbart har EQLQ som kommer in i centralen. Sen kan man diskutera huruvida man ska "bunta" ihop ledarna pga av värmen men det är ingen besiktningsman som har anmärkt på det.
ImageUploadedByTapatalk1352784217.673397.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
GammelMan99 och 8 till
  • Laddar…
Det var en verkligt prydlig anslutning fallacken, fint och smidigt med biledare och G/G i samma slang. Buntningen kan man i nästan alla praktiska fall bortse från, annat kan det vara på stegar inom gamla industrier påbyggt sen hedenhös och med stor last.

Har inte du Patrik_Hed några bilder? Jag är övertygad om att du gör både korrekta och tilltalande snygga jobb.

Va snyggt jobb men hur ser det ut inne där säkringarna sitter? Är ju lätt när allt ska till ett ställe så packat men när det är säkringar tar de lite mer plats.

GK100: Jao, någon bild har jag.

Detta är från en central jag monterade för ca. 1.5 år sen. Ser hyfsad ut, men som Bo påpekat så får det ju inte se för överarbetat ut... ;)

Jag hoppas bara att ingen märker den oerhört pinsamma missen jag gjorde då. :o

DSCN0274.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Patrik

Redigerat:
  • Gilla
snickarboden och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Patrik_Hed skrev:
Jag hoppas bara att ingen märker den oerhört pinsamma missen jag gjorde då. :o
Oj vad jag letat ... det var svårare än "finn fem fel" i någon barntidning ... :o

Kan du möjligen råkat sätta centralen för nära den där dimmern, så kåpan inte fick plats?

Mikael_L skrev:
Oj vad jag letat ... det var svårare än "finn fem fel" i någon barntidning ... :o

Kan du möjligen råkat sätta centralen för nära den där dimmern, så kåpan inte fick plats?
Haha En ledtråd kan vara att kolla nummermärkningen på säkringarna. ;)

//Patrik

Mikael_L
En sak jag tänkte på redan förra ggn jag studerade bilden var ifall det inte borde stått JFB1 och JFB2.

9A är väl inget fel? Appropå nummermärkningen, alltså.

Mikael_L skrev:
En sak jag tänkte på redan förra ggn jag studerade bilden var ifall det inte borde stått JFB1 och JFB2.
Jo och det är en sak jag alltid brukar göra, men tydligen är det en sak jag lagt mig till med efter denna centralen.

//Patrik

Mikael_L
OK, nu tror jag att jag hajade ... ;)

Men det kändes inte så speciellt allvarligt isåfall.

mycke_nu skrev:
9A är väl inget fel? Appropå nummermärkningen, alltså.
Njae, bäst hade varit att börjat på nummer 11 på nästa rad. Fast det var inte detta jag tänkte främst på, utan jag har skrivit tre 1: or på den första trefasgruppen och fortsatt på 2 och 3 på efterföljande säkringar. Dom ska givetvis börja på 4, för skulle man ta bort trefasgruppen då kan man skriva in 1, 2 och 3 istället för 1, 1 och 1.

//Patrik

Redigerat:
Patrik: Jag funderar mest på jordtråden längst ner? Vart tar den vägen?

Precis lagom jobb du gjort tycker jag, inget skatbo fint och översiktligt. Uppmärkningsdelen kommer du ju undan om du positionsmärker varje normmodul med löpnummer. Men det kanske du inte gillar, annars får du som sagt ta till bokstäver.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Tiger79 skrev:
Patrik: Jag funderar mest på jordtråden längst ner? Vart tar den vägen?
Det sitter en flatkabelsko i änden som man sätter fast på centralkåpan för att jorda den. (Det är en plåtcentral)

//Patrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.