E
B byggeskafram skrev:
Jag tycker det är ok att ställa en generell fråga. Och skulle ngn utifrån den frågan svara felaktigt kan man inte belasta trådskaparen med. Men vår åsikt går väl isär där. Det är inget problem.
Det är många gånger jag läser trådar där folk skriver väldigt felaktiga saker. Det är en del av att använda ett forum. Men såklart är det positivt när ngn skriver det som är korrekt.

Och blir man frustrerad när TS inte ger bilder och mer information får man väl skippa den tråden.
Beror nog lite på hur folk ser på saker och ting.

Har märkt att vissa anser att en tråd är deras för att den personen har skapat den, i detta forum anser jag inte att det är så utan informationen kommer ligga tillgänglig för alla med liknande problem i flera år, decennier.

Därför är det så viktigt att informationen är tydlig och korrekt, som du säkert känner till fungerar det som så med elinstallationer att vet du inte får du inte.

Men givetvis inget som säger att inte auktoriserade elinstallatörer skulle kunna välja detta forum som källa för sin information, det är ju som regel erfarenhet som backas upp med länkar eller hänvisningar till gällande regler och standarder.

Tror ingen blir frustrerad för att TS ställer frågan dumt, däremot blir det ju många inlägg i onödan av sämre kvalitet än som skulle kunna vara.

De flesta väljer nog att skippa svara i de bristfälliga trådstarterna, så det blir mycket inlägg fram och tillbaka utan substans, men för nuvarande finns inga krav att ställa frågor korrekt, vissa enklare frågor kräver inte så mycket information heller.

Tittar vi på denna tråd som exempel så kunde det hela enkelt lösts efter max 10 inlägg, hade korrekt information givits i inlägg 1.

Nu vet vi mindre än från början, och intresset för tråden svalnar allt mer, ditt senaste meningslösa inlägg innehöll heller inget nytt för någon att gå vidare med.

E El-Löken66 skrev:
Detta med likes är inget som är synonymt med ett välskött forum tyvärr.
Troligen mest för att trycka ner nykomlingar, jag har lagt ett par förslag i lådan, men räkna inte att någon kommer lyssna detta decenniet.

En hederlig länk till en trovärdig källa tycker jag är bra grejor däremot.
E El-Löken66 skrev:
Beror nog lite på hur folk ser på saker och ting.

Har märkt att vissa anser att en tråd är deras för att den personen har skapat den, i detta forum anser jag inte att det är så utan informationen kommer ligga tillgänglig för alla med liknande problem i flera år, decennier.

Därför är det så viktigt att informationen är tydlig och korrekt, som du säkert känner till fungerar det som så med elinstallationer att vet du inte får du inte.

Men givetvis inget som säger att inte auktoriserade elinstallatörer skulle kunna välja detta forum som källa för sin information, det är ju som regel erfarenhet som backas upp med länkar eller hänvisningar till gällande regler och standarder.

Tror ingen blir frustrerad för att TS ställer frågan dumt, däremot blir det ju många inlägg i onödan av sämre kvalitet än som skulle kunna vara.

De flesta väljer nog att skippa svara i de bristfälliga trådstarterna, så det blir mycket inlägg fram och tillbaka utan substans, men för nuvarande finns inga krav att ställa frågor korrekt, vissa enklare frågor kräver inte så mycket information heller.

Tittar vi på denna tråd som exempel så kunde det hela enkelt lösts efter max 10 inlägg, hade korrekt information givits i inlägg 1.

Nu vet vi mindre än från början, och intresset för tråden svalnar allt mer, ditt senaste meningslösa inlägg innehöll heller inget nytt för någon att gå vidare med.
Du skriver att mitt inlägg är meningslöst och felet varför folk svarar fel. Du vill inte ha ngt svar. Du är bara ute och fiskar efter likes :D

E
B byggeskafram skrev:
Du skriver att mitt inlägg är meningslöst och felet varför folk svarar fel. Du vill inte ha ngt svar. Du är bara ute och fiskar efter likes :D
Ännu ett.
Handlar tråden om någons elcentral i ett badrum eller vad??

E El-Löken66 skrev:
Ännu ett.
Handlar tråden om någons elcentral i ett badrum eller vad??
Äh! Jag ger upp du vinner. Vi kommer ingen vart. När man lägger in ord som meningslösa inlägg så är man inte längre intresserad. Lycka till

E
B byggeskafram skrev:
Äh! Jag ger upp du vinner. Vi kommer ingen vart. När man lägger in ord som meningslösa inlägg så är man inte längre intresserad. Lycka till
Vinner vad.
Vi kanske kan ta bort några inlägg och rensa tråden lite så den får handla om badrumsfrågan istället.

Visst kan man undra lite över prioriteringar, ett badrum kostar normalt flera hundra tusen och det är helt ok. Flytta en central så att den hamnar i ett område där den tveklöst kan sitta i en lämplig miljö kostar MAX 10 000 men troligen mindre och det är på tok för dyrt. :thinking:

E elmont skrev:
Flytta en central så att den hamnar i ett område där den tveklöst kan sitta i en lämplig miljö kostar MAX 10 000 men troligen mindre och det är på tok för dyrt. :thinking:
När jag en gång flyttar till ett hus där sjuittioelva rör mynnar ut ur betongväggen bakom jättecentralen ringer jag dig! ;)Betrakta offerten som accepterad! :crysmile:

Med trådlös el går det fort och lätt.

Alfredo Alfredo skrev:
När jag en gång flyttar till ett hus där sjuittioelva rör mynnar ut ur betongväggen bakom jättecentralen ringer jag dig! ;)Betrakta offerten som accepterad! :crysmile:
Tror du att det är läge att flytta badrummet dit som centralen sitter? Ofta sitter den ju i hallen.
Ps
Tre timmar med en bra bilmaskin fixar hål i väggen, i alla fall om det inte är fullt sjuttioelva rör utan bara 10-15.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E
Alfredo Alfredo skrev:
Varför inte lyssna på hen med kunskapen och erfarenheten.

Med det lilla vi vet kan det @elmount föreslår vara det enda vettiga.

E El-Löken66 skrev:
Varför inte lyssna på hen med kunskapen och erfarenheten.
Lyssna? Jag gör väl det och mer än så? Accepterar offerten och lägger beställningen, om än i mycket god tid innan arbetet ska göras. ;) @elmont och jag är fullkomligt ense om "skumma prioriteringar" och att det är lämpligt att flytta bort centralen från badrummet. Det enda vi möjligen är oense om är att jag inte är så säker på att 10 tkr räcker för alla "normala" flyttar. Tror nog att det lätt drar iväg lite mer än så i många fall, även om det inte handlar om sjuttioelva rör. :D

E
Alfredo Alfredo skrev:
Lyssna? Jag gör väl det och mer än så? Accepterar offerten och lägger beställningen, om än i mycket god tid innan arbetet ska göras. ;) @elmont och jag är fullkomligt ense om "skumma prioriteringar" och att det är lämpligt att flytta bort centralen från badrummet. Det enda vi möjligen är oense om är att jag inte är så säker på att 10 tkr räcker för alla "normala" flyttar. Tror nog att det lätt drar iväg lite mer än så i många fall, även om det inte handlar om sjuttioelva rör. :D
Lägg upp lite mer om dina förutsättningar så kan du säkert få svar.

E El-Löken66 skrev:
Lägg upp lite mer om dina förutsättningar så kan du säkert få svar.
Vad pratar du om? :thinking::thinking::thinking:

E
Alfredo Alfredo skrev:
Vad pratar du om? :thinking::thinking::thinking:
Du vet väl vad det är för central som ska flyttas och var den nya placeringen är?

Varför skulle det vara sjuttioelva rör i en betongvägg och inte en helt vanlig installation.

Som du frågar får du svar, vilket vi sett exempel på här.

Kanske är det i ditt fall bäst att behålla centralen i badrummet, men troligtvis inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.