Hej. Igår såg jag att golvläggaren som hjälpt mig att knacka lös gammalt klinker råkat komma igenom en värmekabel i golvet. Jag har läst om att det ska gå att skarva men att de är mkt känsligt med längd osv? Även läst att vissa löder och vissa använder hylsa?
Någon som har kunskapen om detta?
Jag är 99% säker på att kabeln är en (T2 svart) 2 ledare i mitten och nån sorts isoleringsfläta i utkant ser det ut som.
Mvh !
Någon som har kunskapen om detta?
Jag är 99% säker på att kabeln är en (T2 svart) 2 ledare i mitten och nån sorts isoleringsfläta i utkant ser det ut som.
Mvh !
Finns skarvsatser till t2-värmekabel:
https://www.nvent.com/sv-se/raychem...t2green-t2blue-t2black-quicknet-and-cerapro-0
https://www.nvent.com/sv-se/raychem...t2green-t2blue-t2black-quicknet-and-cerapro-0
Tackar! Nu undrar jag om någon vet vilken kabel det kan motsvara idag, kabeln är svart men är 5mm tjock, tydligen ska deras svarta vara 4mm tjock, för när jag hittar satser från vanliga återförsäljare är den bara specad för den blå kabeln eller röd och nån etl 10. Börjar bli fundersam på om kabeln har utgått och om nån haft en 5mm svart T2 kabelA avh67f skrev:
Tror inte att det funnits en svart T2 men det spelar ingen roll för den nämnda skarvsatsen passa även till den kabeln du har.
Ps
Jag pudlar redan innan någon hinner läxa upp mig T2 svart finns men det är inget jag sett.
Ps
Jag pudlar redan innan någon hinner läxa upp mig T2 svart finns men det är inget jag sett.
Klicka här för att svara
