C
"The usual suspects" - samma gamla bolag på listan som vanligt.
Verkar både lönsamt och riskfritt att ägna sig åt oseriös elhandel eftersom de kan hålla på år efter år.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Henri och 2 till
  • Laddar…
hsd
Välj att köpa el från bolag som även producerar el, de övriga får man räkna fingrarna efter handslaget
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag har bundet avtal hos Nordic Green Energy sedan 3,5 år. Någon månad efter att vi tecknat avtal, ringde de och erbjöd ännu lägre pris; 44öre/kWh. De har heller inte ”saltat” mina räkningar efter det.
Det verkar som att de bytt agenda, dvs chef, sedan jag började köpa el från dem.
Tråkigt, då jag bara har goda erfarenheter av dem!
 
  • Gilla
Usbdevice
  • Laddar…
Mats-S
Saknas länk till källan i artikeln, så här är den:
https://www.energimarknadsbyran.se/el/dina-avtal-och-kostnader/valja-elavtal/klagomalsinformation/
Hänvisar man till specifika källor är det god ton att man länkar till källan :thinking:

hsd hsd skrev:
Välj att köpa el från bolag som även producerar el, de övriga får man räkna fingrarna efter handslaget
Så är det inte, på samma sajt finns även en lista på certade elhandelsföretag, och dom flesta av dem är inte producerande.
https://www.energimarknadsbyran.se/el/dina-avtal-och-kostnader/valja-elavtal/certifierade-elbolag/
 
Redigerat:
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.