2 832 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Elberedare som extravärme
Hej!
Jag har ett ved/solvärmesystem med 2x500l accurtankar. Mitt varmavatten får jag från en inbyggd vvb i den första tanken. Nu undrar jag om man kan koppla en liten elberedare via någon termoventil som automatisk blandar in varmare vatten med vatten från den ordinarie vvb när det är för låg dusch temperatur där.
På sommaren får man ju det mesta varmvattnet via solen, men ibland är det ju mulet ;-)
Jag har ett ved/solvärmesystem med 2x500l accurtankar. Mitt varmavatten får jag från en inbyggd vvb i den första tanken. Nu undrar jag om man kan koppla en liten elberedare via någon termoventil som automatisk blandar in varmare vatten med vatten från den ordinarie vvb när det är för låg dusch temperatur där.
På sommaren får man ju det mesta varmvattnet via solen, men ibland är det ju mulet ;-)
Eller här.
http://www.byggahus.se/forum/biobraensle/82178-tips-foer-bekvaemt-varmvatten-vid-vedeldning.html
En varmvatten beredare efter ack som toppvärmer vattnet. I bland räcker ju inte solen till på sommaren heller.Då topp värmer du i den lilla el varmvatten beredaren.
http://www.byggahus.se/forum/biobraensle/82178-tips-foer-bekvaemt-varmvatten-vid-vedeldning.html
En varmvatten beredare efter ack som toppvärmer vattnet. I bland räcker ju inte solen till på sommaren heller.Då topp värmer du i den lilla el varmvatten beredaren.
Klicka här för att svara