7 423 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
El offert!
Sida 1 av 2
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Fick idag en offert för elinsallation i vårat 1 1/5 planshus 140kvm... 95000:- exkl. moms :/
I kalkylen så har dom räknat med 50000:-
Priset blir tydligen så högt för att dom tar 600:- exkl moms för spottar o dom har räknat på 50st.
Alltså, utan spottar blir det 81250:-
Är det här rimligt eller?
I kalkylen så har dom räknat med 50000:-
Priset blir tydligen så högt för att dom tar 600:- exkl moms för spottar o dom har räknat på 50st.
Alltså, utan spottar blir det 81250:-
Är det här rimligt eller?
Tar de 600:- extra för varje enskild spot?
Och ni skall ha 50 st?
Då blir väl kostnaden för spottarna 600*50=30000.
Då ligger det ju närmare 50000 iallafall....
Och ni skall ha 50 st?
Då blir väl kostnaden för spottarna 600*50=30000.
Då ligger det ju närmare 50000 iallafall....
Du har räknat med Ink moms på slutet.
95.000 ex moms - 30.000 (600*50) ex moms = 65.000 ex moms
Det blir 81.250 ink moms, det låter nog hyffsat rimligt om ni nu skall fläska på med så mkt spotlights. Nu är iof inte jag expert på området och el osv, vet bara vad vi har för kostnad i vår offert med IHC, Lexcom Home och konventionell EL.
95.000 ex moms - 30.000 (600*50) ex moms = 65.000 ex moms
Det blir 81.250 ink moms, det låter nog hyffsat rimligt om ni nu skall fläska på med så mkt spotlights. Nu är iof inte jag expert på området och el osv, vet bara vad vi har för kostnad i vår offert med IHC, Lexcom Home och konventionell EL.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Skall förtydliga mej lite...
Ja dom ska ha 600:- exkl. moms för en spot
Pris exkl. moms; 95100:- då ingår 50 spots 220V och 8 dimmer.
Pris utan spots, exkl. moms; 62200:-
Priset utan spotar o med moms, alltså det billigaste jag kan komma undan med är 77750:- är det normalt?
Ja dom ska ha 600:- exkl. moms för en spot
Pris exkl. moms; 95100:- då ingår 50 spots 220V och 8 dimmer.
Pris utan spots, exkl. moms; 62200:-
Priset utan spotar o med moms, alltså det billigaste jag kan komma undan med är 77750:- är det normalt?
Micke :
Jag kan inte svara på exakt vad IHC, Lexcom Home och vanliga el:en kostar separat. Jag betalar 145.000 för rubbet. Materialet för IHC och Lexcom Home låg väl på en 50.000 totalt tror jag och installation av allt ovanstående körde vi 600:- / kvm ex moms.
Jag har då i IHC, Larm med backup och voicemodem (magnetkontakter på alla dörrar och öppningsbara fönster), skymningsrelän, brand, översvämning, Lite IR med fjärr för att styra belysning. Sen kommer jag inte ihåg mer just nu.
Jag kan inte svara på exakt vad IHC, Lexcom Home och vanliga el:en kostar separat. Jag betalar 145.000 för rubbet. Materialet för IHC och Lexcom Home låg väl på en 50.000 totalt tror jag och installation av allt ovanstående körde vi 600:- / kvm ex moms.
Jag har då i IHC, Larm med backup och voicemodem (magnetkontakter på alla dörrar och öppningsbara fönster), skymningsrelän, brand, översvämning, Lite IR med fjärr för att styra belysning. Sen kommer jag inte ihåg mer just nu.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi betalade 68 000:- för elen i vårt hus (154 kvm + 40 kvm garage) För de extra saker vi valde till tex trefas i garaget och telefonjack mm (inga spottar fick vi betala ca 10 000:-. Allt inkl moms.DragonLady skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Skall nog söka efter hur dom andra firmorna ligger i pris.
Vad har ni fått betala för era spottar? ni som har detta
Vad har ni fått betala för era spottar? ni som har detta
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ja, vi har bara köpt hussatsen + stomresning.
Hejsan
Vi är oxå ute efter en bra el-leverantör av en IHC och Lexcom home lösning.
Är det någon som har bra erfarenhet av sin firma, både när det gäller pris och arbete? Om det är så vore vi mycket tacksamma för tips på firmor i norra Stockholmsområdet.
En firma som jag har stött på ang IHC-material (mycket trevliga och verkar ha bra priser) är http://www.tekniskabyran.se
Den danska sidan http://www.billigihc.dk är oxå ett alternativ. Något att jämföra med iallafall.
Som sagt, vi söker en bra el-firma.
Tack på förhand
Vi är oxå ute efter en bra el-leverantör av en IHC och Lexcom home lösning.
Är det någon som har bra erfarenhet av sin firma, både när det gäller pris och arbete? Om det är så vore vi mycket tacksamma för tips på firmor i norra Stockholmsområdet.
En firma som jag har stött på ang IHC-material (mycket trevliga och verkar ha bra priser) är http://www.tekniskabyran.se
Den danska sidan http://www.billigihc.dk är oxå ett alternativ. Något att jämföra med iallafall.
Som sagt, vi söker en bra el-firma.
Tack på förhand
Vi bygger ett hus på 250 kvm och den bästa offerten vi fick var på 65 000 +moms(exlusive spotlights)Vi hade tänkt ha ca.30 st men när vi insåg vad set skulle kosta så blev det bara 14 st.Vi betalar 750 kr+moms/spot då är de visserligen rostfria och riktbara men än då,svindyrt!!!!!!