Jag ska sälja huset och det ska besiktigas. Vad ska jag göra med denna el-kabel som kommer ut i badrumsväggen? Misstänker att den inte bör se ut så här.
Målet är att det ska bli säkert och inga plumpar i protokollet från besiktningpersonen.
Den är till en handdukstork som inte installerats på 12 år 🙄
Mycket tacksam för hjälp.
Målet är att det ska bli säkert och inga plumpar i protokollet från besiktningpersonen.
Dra på en bit "kabelskal" mellan röret och en kopplingsdosa, då kan köparen sedan sätta dit vad han/hon villB BoKungen skrev:Jag ska sälja huset och det ska besiktigas. Vad ska jag göra med denna el-kabel som kommer ut i badrumsväggen? Misstänker att den inte bör se ut så här.
Ledningarna har tyvärr spänning och nu har jag köpt den finaste dosan jag hittade och limmat fast den.
Tack för er hjälp och input. Nu ska jag iväg och ta en öl med polarna, men jag skickar en bild imorgon så får vi se om ni godkänner den...
Tack för er hjälp och input. Nu ska jag iväg och ta en öl med polarna, men jag skickar en bild imorgon så får vi se om ni godkänner den...
Den goda nyheten är att el ingår inte i besiktningen så du kommer klara dig. Om det ska göras en särskild besiktning av el hade jag inte varit lugn ....B BoKungen skrev:
Och i det här fallet ser jag det knappast som "nöd" det går utmärkt att borra och plugga i väggen så att man säkert kan fästa dosan.J jonaserik skrev:
Och varnar för lim gör jag pga att jag sett mer än en dosa/kabel som lossnat då limmet släppt
Beror helt på vad för lim som används, finns lim och lim, en del dåliga andra bättre. Sen om du har sett någon/ra dosor som släppt är en annan sak. Men dra inte allt du ser genom samma kam.E elmont skrev: