Ska lägga in golvvärme i ett uthus dit inte det vattenburna systemet ska gå. Trodde i min enfald att man kunder gjuta in den i plattan - men det verkar vara svårt...? Känner någon till något system där man kan gjuta in det direkt i plattan, och slipper ett extra flytspackellager ovanpå?
Tacksam för tips!
 
Det går ypperligt att lägga det i plattan.

Dock bör ni ha isolering under(frigolit) så ni ej värmer maskarna.

Sedan när ni byggt klart formen och lagt i armeringen är det bara att ringla ut värmeslingorna.

Fäst dem sedan med "stripes" i ameringsjärnen. (små spännband i plast)

Sedan häller man bara betongen över alltihopa.
 
ByggherreNR1...kolla dina meddelanden
 
Tack Byggherren!

Man kan alltså göra på detta sätt med ordinära elslingor?
I affären och vår elektriker hävdar nämligen att de bör ligga ovanpå, och sedan "spacklas" fast, vilket känns som dubbeljobb för mig som inte begriper.
Plattan får 20 cm isolering, så jag tror att maskarna fortsätter vara lite frusna! :P
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.