Har försökt starta upp el golvvärmen idag men ingenting händer, får ingen värme. Ebeco 500, 960w slinga. Mätt både före, under och efter läggningen och inga problem. Man kan se förbrukningen i termostaten och enligt den har det gått 7 kWh idag, vart har dessa tagit vägen kan man ju fråga sig. 14.7 grader på givaren i golvet imorse, 8 timmar senare är det samma..

Såhär är det kopplat ( av elektriker). En jordkabel från värmeslingan går in i en sockerbit och sen därifrån upp till centralen.

Termostat till el golvvärme visar anslutna kablar med märkning för sensor och strömkälla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad tror ni??
 
Du får be din elektriker att koppla in fas och nolla på rätt ingångar på termostaten...
 
  • Gilla
  • Haha
sniper2009 och 4 till
  • Laddar…
L fas (brun), N nolla (blå)
 
Ja juste, nån som hade lite väl bråttom kanske...... Han får ett samtal på måndag.....
Vad kan gå in på remote?

Tack för hjälpen!
 
A
230V på remote-ingången aktiverar fjärrstyrning av t.ex nattsänkning, förinställd temperatur, hotell-läge m.m det är inställbart i menyn
 
  • Gilla
Findues
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.