Tjohoo på er som vet allt! Jaha och hur ska man nu tänka här då?? :-/ Håller på med badrum/tvättstuga och nu så ska det funderas på vilken form av golvvärme man ska ha!
Huset är ett gammalt ett med bjälklag som är nyisolerat och belagt med golvspånskivor och golvgipsskivor så det är inte läge för mer betong här inte... så kvm ytan är ca 13 totalt med både tvättstugan och badrummet (vägg och dörr emellan). ( Det är inte hela huset som är belagt med golvspånskivor!!! bara golven ;D )

Så min undran är om det är el system som gäller eller finns det vattenburna system för golv som inte ska gjutas i betong?

anlendingen till att jag vill kolla alternativen är att vi ju nyss installerat bergvärme och det sticker ut rör till de gamla raidatorerna i gammal badrummet som skulle kunna omvandlas till golvvärme rör (man ska ha någon shunt grej va?så det inte är för varm i golvet man vill ju inte behöva ha värmetåliga skor när man går på toa :o)

ytterligare ett Ilandsproblem att lösa! :-?

Ha det gott!!!

Prova att googla på wirsbo, roth osv

Jag har lagt Wisbos 12mm slang i mit badrum. den går att lägag i betång eller i frigolit skivor.

jag hade kört på vattenburen golvvärme typ wirsbos 12mm. blir nog iof ganska så mkt slang/m2 men det hjälper wirsbo till att räkna ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.