4 034 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Eksjöhus Trend Valm
Är det någon här som byggt ett Trend Valm med kopplat garage nyligen (gärna i södra sverige) som har något ungefärligt pris på det nyckelfärdigt? (Vår säljare har semester men jag är nyfiken på pris).
Ni som byggt, har ni gjort några justeringar av ritningen? Isåfall vad? Och har ni lite bilder att visa upp?
Framförallt har jag svårt att se framför mig hur man ska möblera vardagsrummet bäst.
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/Egnahemshus/1-plan/Trend-Valm.aspx
Ni som byggt, har ni gjort några justeringar av ritningen? Isåfall vad? Och har ni lite bilder att visa upp?
Framförallt har jag svårt att se framför mig hur man ska möblera vardagsrummet bäst.
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/Egnahemshus/1-plan/Trend-Valm.aspx
Någon som vet vad byggnadsarean landar på med garaget? Säljarna är ju på semester och vi måste bestämma oss om tomten snart, detta hus är det vi fastnat mest för, men är tveksam till om det får byggas på tomten.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Har du kollat på deras bild över planlösningen?
Huset ~150kvm och garaget ~30kvm
Huset ~150kvm och garaget ~30kvm
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
240 verkar tyvärr vara en rimlig siffra. (har räknat med ca 1m "överhäng" på taket)
Kanske löser sig.
Står att 25% får bebyggas, men om exploateringen sker i ett sammanhang så får 30% bebyggas,
jag räknade på 25. 30% ger 260kvm. Då borde det vara rätt lungt väl?
Nåt annat man bör tänka på när man är så nära gränsen?
Står att 25% får bebyggas, men om exploateringen sker i ett sammanhang så får 30% bebyggas,
jag räknade på 25. 30% ger 260kvm. Då borde det vara rätt lungt väl?
Nåt annat man bör tänka på när man är så nära gränsen?
Minns att du tittade på Prio 2 också. Jag tycker kök-och vardagsrum är mycket bättre i Prio 2 än i Trend Valm. Det stora separata köket i Prio 2 på 20 kvm, och stort fint vard. rum dessutom, det är sådant man uppskattar i vardagen. Ett stort kök där man lever, bakar, lagar mat, läser läxor.. i Prio 2 har ni rum med 2 stora matplatser om ni har gäster. Annars har kanske Trend Valm större bättre sovrum samt hall/entré. Sedan är det ju ett tjusigt hus också. Tomt och väderstreck spelar ju också in för vilket hus som passar bäst, förstår jag.
Klicka här för att svara