Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Hej!
Vi har fått en produktionskostnadskalkyl från Eksjöhus.
Tänkte bara kolla med er övriga som byggt Trend från Eksjöhus, jag satt och läste lite och upptäckte att många har fått så mycket billigare än vi.
Lägger upp en bild på kalkylen och frågar er andra om detta är rimligt?
Hoppas ni ser lite vad de står.
Totalpriset är : 3.121.950:-
Vi har fått en produktionskostnadskalkyl från Eksjöhus.
Tänkte bara kolla med er övriga som byggt Trend från Eksjöhus, jag satt och läste lite och upptäckte att många har fått så mycket billigare än vi.
Lägger upp en bild på kalkylen och frågar er andra om detta är rimligt?
Hoppas ni ser lite vad de står.
Totalpriset är : 3.121.950:-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Tillägger att det är medräknat ett kopplat oisolerat enkelgarage
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Ja jag tycker också att det ser rimligt ut, men såg att många har fått sitt mellan 2.5 - 2.9 miljoner. Men då kanske inte garage och allt annat arbete utöver är inräknat.
(är ny inom ämnet)
(är ny inom ämnet)
ser bra ut! Hur ser tomten ut? Sprängning? Uppfyllnad? Tänk på att det kanske kostar en del där! Vart skall ni bygga någonstans?
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Vi har ingen tomt ännu, men priserna på tomterna ligger på ungefär det som är angivet så vi bara tog en för kalkylen och bankens skull.
I Vänersborg.
I Vänersborg.
Med de pengarna har de nog inte räknat in allt som är i en produktionskalkyl. Bara priset på huset fullt färdigt är ju nånstans mellan 2.5-2.9 beroende på var i Sverige antagligen utan tillval och med garage skulle jag säga. Alla har ju olika förutsättningar med tomtpriser, VA, markarbeten och sådant. Ska man jämföra med andra ska man inte ta produktionskalkyler, utan bara priset på huset nyckelfärdigt på samma entreprenadform. Sen får man lägga på allt som har med tomt, markarbeten etc att göra vid sidan av eftersom alla har unika förutsättningar.Tobbemajja skrev:
Klicka här för att svara