3 503 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Eksjöhus reservdelar och byta ut gamla snickerier
Har just talat med Eksjöhus och fått ett katastrofbemötande! Jag har ett Eksjöhus, modell: Björkenäs och jag behöver köpa ett nytt balkongräcke i trä. Det gamla har vittrat sönder. Med kall opersonlig röst meddelar en kvinna (jag har hennes namn) med totalt ointresse att ”Det inte går!” Hon säger också uttryckligt att hon inte behöver ta ansvar för gamla kunder för hon är inte säljare. Hon säger dessutom att jag gärna får meddela Eksjöhus vd hennes svar. Kvinnan jobbar med ”Efterservice” på Eksjöhus. Sjukt!
Nu är det så att jag även är på gång att bygga ett nytt hus och jag väljer efter detta därför helt bort Eksjöhus. Behandlar de kunder på detta sätt kommer det snabbt att gå utför för Eksjöhus.
Nu är det så att jag även är på gång att bygga ett nytt hus och jag väljer efter detta därför helt bort Eksjöhus. Behandlar de kunder på detta sätt kommer det snabbt att gå utför för Eksjöhus.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Jag förstår ju din tankegång här men bara för att de sålt ett hus så innebär det ju inte att de för originalreservdelar till det i alla tider. Det är ju ingen bil det handlar om.
Slits nåt ut så ersätter man det på lämpligt sätt.
Slits nåt ut så ersätter man det på lämpligt sätt.
Nu är det så att jag vet att det finns då räcket tillverkas fortfarande. Det handlar om kundservice och bemötande som är under all kritik på det s k ”Efterservice” på Eksjöhus.
Good point, tack! Instämmer, kommer därför att se mig om efter annan lösning. Ej Eksjöhus.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Nu fick du tydligen ett väldigt dåligt bemötande. Men troligen har de aldrig varit med om att någon vill köpa reservdelar på det viset.
Tänk på att reservdelshantering i alla branscher brukar betyda dyrt. Om vi antar att du kan anlita en snickare för att fixa nytt räcke för kanske 5 - 7 000 kr (jag vet inte hur mycket räcker det handalr om). Så skulle en normal reservdelsprissättning ge att du får räkna med 50 - 75 000 för ett räcke som reservdel. Och då ingår inte arbete för montering.
Tänk på att reservdelshantering i alla branscher brukar betyda dyrt. Om vi antar att du kan anlita en snickare för att fixa nytt räcke för kanske 5 - 7 000 kr (jag vet inte hur mycket räcker det handalr om). Så skulle en normal reservdelsprissättning ge att du får räkna med 50 - 75 000 för ett räcke som reservdel. Och då ingår inte arbete för montering.
jag vet en som ville bygga takkupa på ett 15 år gammalt Smålandsvillan. Mailade till deras tekniska avdelning, fick svar efter en dag samt 3 pdf-er med ritningar på hur deras takkupor byggs idag, funkar till 99% enligt snickaren som ska bygga. Det var service det.
Ett balkongräcke kanske man kan bygga i lösvirke utan någon hjälp från husfirman, men visst finns det anledningar till att höra av sig om man vill göra tillbyggen t.ex. vinterträdgårdar, takkupor, utbyggnader och vill ha det i originalutförande.
Ett balkongräcke kanske man kan bygga i lösvirke utan någon hjälp från husfirman, men visst finns det anledningar till att höra av sig om man vill göra tillbyggen t.ex. vinterträdgårdar, takkupor, utbyggnader och vill ha det i originalutförande.
Klicka här för att svara