Hej!

Finns det någon här som har erfarenhet av Eksjöhus och som har byggt huset Balans? Vill ni dela med er av erfarenheter och bilder kanske?

//Susanne
 
Vi har flyttat in i vårt Balans för 40 dagar sedan. Jätteskönt nu när allt är färdigt. Nu är det högt tempo för att få färdigt tomten och annat, med små barn är det inget roligt att ha en jordåker till tomt.

Huset står i området Boängsåsen i Alsike mellan Uppsala och Stockholm.

Ställ gärna frågor om huset så skall vi försöka svara.
 
Kalle Anka du råkar inte ha några bilder att visa? Skrev kontrakt på ett Balans förra veckan och är så nyfiken på bilder.
 
Kalle Anka: Vad fick ni betala? Köpte ni nyckelfärdigt eller har ni gjort lite själva? Är ni nöjda helhetsmässigt med huset och med Eksjöhus som leverantör?
 
Kalle Anka: Du råkar inte ha några bilder som du kan maila??
 
Hej

Bilder kan jag fixa lite senare... mycket stök och bök just nu... återkom om några veckor...

Vi bygger NNF... Ska måla utvändigt själva... Vi har en ganska knepig tomt med stora nivåskillnader och den gör vi själva.... Huset balans är vi jätte nöjda med... och alla säger att planlösningen verkar vara jättebra... Vi har installerat bänkar och väggskåp extra i tvättstugan samt byggt in fjärrvärmecentralen och FTX ventilationen i ett skåp. Vi har även dragit el och data till klädkammaren intill stora sovrumet på övre plan där vi nu har arbetsrum.. blev helt perfekt.... Vi har även valt till den stora carporten med stora förådet...

Ett tips är att se till att centrera kaminen mot bakväggen, dvs bygga ut bakväggen något mot köket.... det ser bättre ut än Eksjöhus standardritning....

Vi har betalat 2,270,000 kr (Hus, Carport, montering, extra kök, hörnbadkar, braskamin och FTX ventilation) Sen tillkom ca 95 000 kronor i extra markarbete för att kunna placera huset....

Vad fick ni betala??
 
Redigerat:
Vi får betala 2160000kr (Hus, Garage + lite extra tillval) allt som allt går vårat på 2620000 då är det tomt 195000kr och 75000 pålagt ifall tomten måste fixas +alla övriga kostnader.

Ser fram emot lite bilder sen.

Längtar nu tills Juni nästa år då vårat hus är klart.
 
Vad kostade monteringsarbetet? Vi har fått ett pris på 610´, och då tillkommer El, VVS och golv. Dom räknar med 850 snickartimmar. 65´ för kran, barack etablering osv´. Själv tycker jag att det låter dyrt.
 
Vad ingår mer exakt i monteringen??

Grunden??
 
Grunden ingår exkl. vvs och schakt.
 
"65´ för kran, barack etablering osv" låter som en blåsning tycker jag. Ska ingå i snickarns entreprenadkostnad.
 
Av 65 tkr är 10 tkr montering av braskamin (vilket jag trodde ingick i posten tillval: Contura 510, 34 000:-)
 
Vår monteringskostnad var betydligt större än Er!

Men i vår ingick:

Montering hus samt carport och föråd
Grundplatta samt delvis grovplanering
VVS, EL, Plattsättning, målning intriört (samt kakel och färg/tapeter)
Installation och material ventilation FTX
Installation braskamin

Jag var motståndare till för många delposter i avtalet, det drar nog lätt iväg då!!??
 
Ingen som har lite bilder på Balans och vill visa?
 
Jag skulle också gärna vilja se bilder på Balans. :-) Både exteriört och gärna interiört.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.