Har tagit en vända till förbi huset och pratat med säljaren.
Idag sitter platonmatta och 40 mm cellplast som isolering i sutterängplan.
Är det ekonomiskt försvarbart att dränera om och isolera med 100 mm Isodrän?
Dräneringen är gjord 1994 men inga färgsläpp eller annat finns i sutterängplan, förutom ett hörn där jag misstänker att det är ett stuprör som ligger bakom problemet.
Villan står i Västerbotten.