Har tagit en vända till förbi huset och pratat med säljaren.

Idag sitter platonmatta och 40 mm cellplast som isolering i sutterängplan.

Är det ekonomiskt försvarbart att dränera om och isolera med 100 mm Isodrän?

Dräneringen är gjord 1994 men inga färgsläpp eller annat finns i sutterängplan, förutom ett hörn där jag misstänker att det är ett stuprör som ligger bakom problemet.

Villan står i Västerbotten.
 
R
Är nog överkurs att gräva upp i gen , kolla upp det med stupen , dom brukar vara största boven när det gäller inträngande vatten i källare
Allt vatten ska bort från huset på något sätt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.