Byggahus.se
Hejsan,

Vet att Ekofiber diskuterats i många trådar här på forumet, men jag känner att jag behöver ett klart besked utan att surfa runt.

Ska renovera en övervåning på ett 1,5 planshus från 1947. Idag så finns en nockvind som är sparsamt isolerad. Den kommer rivas och så även innertaket. Taket utvändigt är renoverat med ny papp, läkt och pannor. Jag vill spruta in Ekofiber i hela taket som kommer att vara öppet ända till nock i det nya utförandet. Utrymmet tillåter 16 cm Ekofiber om man maxar. Kan jag göra så? Alltså ingen luftspalt, isolering hela vägen från innertaket till yttertakets råspånt? Undrar också hur jag ska göra med de kattvindarna som finns, fyller jag även dessa med isolering?

Tack på förhand.
 
Det du undrar över går inte att svara på med den information du delat med dig av.

Tänk också på att de som säljer den här typen av isolering (och de som köpt den utifrån säljarens argumentation) ofta tillmäter den tekniska egenskaper som lovar lite mer än vad verkligheten medger.
 
Det kan jag mycket väl tänka mig, man vill ju gärna tro på den lösning man valt. Vad för information saknas för att kunna fundera kring min lösning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.