5 302 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Ekofiber 40-34cm?
Har nyligen isolerat vinden och beställde då 40cm ekofiber. (hade tidigare 20cm spån)
Sen när jag kom tillbaka från resan och gick upp för att inspektera vinden efter att isoleringen var utfört mätte jag på lite olika ställen.
Då märker jag att tjockleken varjerar allt från 34-40 cm. Vad tycker ni om detta? Har detta någon större betydelse och ska jag prata med dem som utfört detta?
Eller kan det vara så att det från början var 40cm och att det sjunkit ihop efter ett par veckor?
Tack på förhand!
//Hjerpe
Sen när jag kom tillbaka från resan och gick upp för att inspektera vinden efter att isoleringen var utfört mätte jag på lite olika ställen.
Då märker jag att tjockleken varjerar allt från 34-40 cm. Vad tycker ni om detta? Har detta någon större betydelse och ska jag prata med dem som utfört detta?
Eller kan det vara så att det från början var 40cm och att det sjunkit ihop efter ett par veckor?
Tack på förhand!
//Hjerpe
kopierat från gör det själv på ekofiber .se
Kom ihåg att alla sprutisoleringar komprimeras litet efter det att de blivit inblåsta i fria
utrymmen! För att åstadkomma den slutgiltiga tjockleken på isoleringen bör man
blåsa in ungefär 15 procent mer än den slutgiltiga tjockleken
men har du beställt 40cm så ska de leverera 40cm
Kom ihåg att alla sprutisoleringar komprimeras litet efter det att de blivit inblåsta i fria
utrymmen! För att åstadkomma den slutgiltiga tjockleken på isoleringen bör man
blåsa in ungefär 15 procent mer än den slutgiltiga tjockleken
men har du beställt 40cm så ska de leverera 40cm
Klicka här för att svara