https://amokabel.com/catalog/products/ekk

Vad menas med "Max conductor temperature: -25C/+70C"?

Det jag "hänger upp mig" på är -25C. Kabeln lämpar sig för utomhus och inomhus står det. Är den olämplig att använda då på ställen där det blir mer än -25?
 
mykee2 mykee2 skrev:
[länk]

Vad menas med "Max conductor temperature: -25C/+70C"?

Det jag "hänger upp mig" på är -25C. Kabeln lämpar sig för utomhus och inomhus står det. Är den olämplig att använda då på ställen där det blir mer än -25?
Vart blir det mer än -25 grader?
 
Antar att det är något jag inte förstår här, ber om ursäkt för det.

Det jag syftade på är att det utomhus kan bli kallare än -25C.
 
Om maximal temperatur är -25 grader så kan den bara användas på sydpolen.
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Vart blir det mer än -25 grader?
Ja, jag som boende i Västernorrland hade under -35C och nådde -38C en hel vecka för 5-6 år sedan. Är ju ännu kallare längre norrut i vårt avlånga land. Bor du inte i Sverige?

Har iaf rätt mycket EKLK (bl a Amokabel) utomhus och den har inte påverkats så vitt jag kan se eller märka. Har köpt EQLQ som ska upp bl a som luftledning, men den är inte använd än.
 
Mikael_L
Nu finns det en del (teoretiskt) angivna temperaturer.
Men i praktiken klarar alla dessa utomhuskablar "hur mycket kyla som helst".

Men när det är kallt ska man naturligtvis inte försöka böja eller slå på kablarna, etc, de lär ju vara lite sköra i sådana temperaturer.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.