2 381 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
EKK temperatur (utomhus förläggning)
https://amokabel.com/catalog/products/ekk
Vad menas med "Max conductor temperature: -25C/+70C"?
Det jag "hänger upp mig" på är -25C. Kabeln lämpar sig för utomhus och inomhus står det. Är den olämplig att använda då på ställen där det blir mer än -25?
Vad menas med "Max conductor temperature: -25C/+70C"?
Det jag "hänger upp mig" på är -25C. Kabeln lämpar sig för utomhus och inomhus står det. Är den olämplig att använda då på ställen där det blir mer än -25?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Ja, jag som boende i Västernorrland hade under -35C och nådde -38C en hel vecka för 5-6 år sedan. Är ju ännu kallare längre norrut i vårt avlånga land. Bor du inte i Sverige?Grizzlybjörnen123 skrev:
Har iaf rätt mycket EKLK (bl a Amokabel) utomhus och den har inte påverkats så vitt jag kan se eller märka. Har köpt EQLQ som ska upp bl a som luftledning, men den är inte använd än.
Produkter som diskuteras: "EKLK utomhus"
Installationskabel EKLK Bårebo
För fast förläggning inomhus och utomhus
325 kr inkl moms
Läs mer
Nu finns det en del (teoretiskt) angivna temperaturer.
Men i praktiken klarar alla dessa utomhuskablar "hur mycket kyla som helst".
Men när det är kallt ska man naturligtvis inte försöka böja eller slå på kablarna, etc, de lär ju vara lite sköra i sådana temperaturer.
Men i praktiken klarar alla dessa utomhuskablar "hur mycket kyla som helst".
Men när det är kallt ska man naturligtvis inte försöka böja eller slå på kablarna, etc, de lär ju vara lite sköra i sådana temperaturer.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden