Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Tror det är L29 som har tiltbar spindel. Här för mig jag läst det någonstans.
Hör av dig till ejca om manual. Fick till min kombi W59 snabbt via en pdf.
/Ulf
Hör av dig till ejca om manual. Fick till min kombi W59 snabbt via en pdf.
/Ulf
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Är inte alls erfarenhet det gäller vertikalfräsar utan får tacka blocket och byggahus för lite akademisk kunskap.
Har sett dem för ca 5-6 tusen nakna. Och kanske 8-12 om de innehåller lite av kutters, stål, matarverk och tappsläde.
/Ulf
Har sett dem för ca 5-6 tusen nakna. Och kanske 8-12 om de innehåller lite av kutters, stål, matarverk och tappsläde.
/Ulf
Är det verkligen en L28? Kan @heimlaga ha rätt att det egentligen är en L29? Den axel som sticker ut framåt har jag nog inte sett innan och kan inte se på de jag googlar fram. Kan det vara för tiltningen av spindeln?
Eller har de satt sitt namn på någon annans maskin? Du kan ju också googla luna L28 för att få fler bilder.
Eller har de satt sitt namn på någon annans maskin? Du kan ju också googla luna L28 för att få fler bilder.
Redigerat:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Det verkar vara en 29:a och som @heimlaga skriver då med tiltbar spindel. Hittade denna tråd där @pär h skriver om sin maskin.
bygga om vertikalfräs för skaftfräs https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-om-vertikalfraes-foer-skaftfraes.260804/page-2
Hur ska jag tänka här vad gäller varvtalet som Pär nämner?
bygga om vertikalfräs för skaftfräs https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-om-vertikalfraes-foer-skaftfraes.260804/page-2
Hur ska jag tänka här vad gäller varvtalet som Pär nämner?
är tanken att köra frässtål till handöverfräs? Då är 10K maxvarv rätt lågt. Men för vertikalfräsning (där man har mkt större diametrar) går det fint. Vi kör ofta på 6K och neråt, beroende på omständigheter. Endast i enstaka fall fortare än så.Björn Melander skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Tack för att du redde ut detta.
Det var jag som läste Pärs tråd slarvigt. Tanken är att köra den som vertikalfräs. De mindre stålen kör jag i fräsbordet.
Det var jag som läste Pärs tråd slarvigt. Tanken är att köra den som vertikalfräs. De mindre stålen kör jag i fräsbordet.
Klicka här för att svara