Handfat med sensorblandare utan silikon mot en grå kakelvägg, reflektioner på vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alltid tyckt att det är fult med silikon vid handfatet/väggen och blir ännu fulare med åren. Har sagt till kakelsättaren att inte sätta någon silikon där men säljaren tycker att det inte är någon bra idé pga att vatten kan tränga sig ner (kommod under).

Vi har blandare med sensor, vilket kommer minska vattenstänk där. Vad tror ni, måste man alltid ha silikon där?

Redigerat:
Man kan alltid lägga en tunn sträng bakom handfatet som förhindrar att vatten tar sig ner bakom kommoden mot möbeln.

• Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
D Dr.L skrev:
Man kan alltid lägga en tunn sträng bakom handfatet som förhindrar att vatten tar sig ner bakom kommoden mot möbeln.
Nu är kommoden fastskruvad och snickaren är borta från bygget. Plattsättaren ska nu på morgonen sätta silikon i badrummen

Vill du inte ha silikonsträng där så är det bara stå på dig, men skåpet blir ju lite mer utsatt för vatten om det inte är silikon bakom porslinet.

• Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
T twoody skrev:
Vill du inte ha silikonsträng där så är det bara stå på dig, men skåpet blir ju lite mer utsatt för vatten om det inte är silikon bakom porslinet.
Får nog försöka lossna kommoden och själv dra en sträng silikon

Jag valde att ej ha silikon bara för att jag tycker det inte ser så bra ut. Efter 13 år så ser jag att framsidan är betydligt mer utsatt av vatten.
Kommoden med skåp är från ikea och är målad mdf. Tål verkligen inget vatten alls. Särskilt om man har fått nån repa eller skada.
Blir nog att byta inom nått år.

• Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
T tomas123 skrev:
Jag valde att ej ha silikon bara för att jag tycker det inte ser så bra ut. Efter 13 år så ser jag att framsidan är betydligt mer utsatt av vatten.
Kommoden med skåp är från ikea och är målad mdf. Tål verkligen inget vatten alls. Särskilt om man har fått nån repa eller skada.
Klarar kommoden i tio år är jag mer än nöjd :)

• Gilla
tomas123
  • Laddar…
T tomas123 skrev:
Hade du silikon bakom?

A Alex Holmén skrev:
Hade du silikon bakom?
Inget silikon bakom. Däremot har jag varit i alla fall lite omtänksam att inte ösa ner vatten bakom så att säga.

A Alex Holmén skrev:
Hade du silikon bakom?
Gick och kollade bara för nyfikenhet och ser att framsidan ser tråkig ut men baksidan är helt intakt.
Ska se om jag kan ladda upp bild.
Ser bättre ut på bild än i verkligheten.

• Framsida av skåp med släta vita dörrar och metallhandtag, i ett badrum med rengöringsmedel i förgrunden.
    Skapa konto
  • Spricka längs framsidan av ett handfat i ett badrum med kakelvägg och toalettartiklar ovanpå.
    Skapa konto
  • Hygienprodukter på ett badrumshylla med en framsida som ser sliten ut och en intakt baksida.
    Skapa konto
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
Varför har man kommod? Och varför är de gjorda i MDF eller spånskiva, två material som absolut inte tål vatten?
Protte

• Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Varför har man kommod? Och varför är de gjorda i MDF eller spånskiva, två material som absolut inte tål vatten?
Protte
Billigt med mdf och köparen köper de.

prototypen prototypen skrev:
Protte
tror också de e billigt men också väldigt enkelt att tillverka och måla. Ser snyggt ut direkt.
Mdf funkar med faner utanpå, typ ask eller nått hårdare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.