Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det går nog utmärkt att göra som skissen. Osb skivan är ju bara där för att hålla yttre regeln på plats.

Eller så bygger du väggen med dubbla 70x45 regelverk som är helt separerade. Blir ännu mindre köldbrygga då
Tror du missuppfattat regeln. Bilden är liggande men regeln används stående för att ta upp laster.

Bakgrunden till min fråga kring lättreglar baserades på att jag har en del virke på tomten som jag tänkte såga upp själv med en Logosol Big Mill Timmerjigg (fick jag ju också tillfälle att köpa ny motorsåg!). Trodde att jag endast skulle kunna kapa ut mindre dimensioner och funderade i banor hur jag skulle kunna använda dessa till stommen men nu efter en första dag som skogsarbetare så funkar det över förväntan och det gick alldeles utmärkt att plocka ut 150x50or. Då behöver jag inte fundera så mycket. Lyckades plocka ut 6st a 2,60m ur ett träd plus en hel del övriga dimensioner. Har nog ca 20 liknande tallar på tomten vilket kommer att räcka långt. Kul med eget! Passar en bild av dagens skörd, liggande bredvid mitt förra projekt som tog knappt 10 år. Räknar att husprojektet går lite fortare även om jag inte har bråttom. Och tack igen för all respons på min fråga, vis av erfarenhet med bilprojektet så är levande webforum guld värt. Nysågade träreglar bredvid en klassisk blå tävlingsbil i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.