Hej,
Jag tänkte köpa en solid ek bänkskiva på K-rauta och såga till för att göra ett soffbord, bänkskivorna levereras grundoljade. bordet ska oljas med Herdins hårdvaxolja -svartbrun. Jag har ett par frågor som jag hoppas få lite hjälp med.
Kommer jag att behöva slipa dessa för att få min pigmenterade olja att tränga in och färga skivan?
Kommer de sågade ytorna (sidorna på skivan) att behöva förbehandlas på något sätt innan oljningen för att få en jämn infärgning?
Tacksam för svar så att jag inte gör bort mig helt och förstör skivan.
Mvh