11 838 läst ·
67 svar
12k läst
67 svar
Egen brunn och ”dåligt” vattentryck
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Tappa ur lite vatten så pumpen startar och du ser maxtryck
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Prova att bryta spänning till pumpen och tappa vatten så du ser att manometern fungerar och trycket minskar
Helt död 
Är det någon standardstorlek på dessa? Mätte muttern som sitter runt...
?
Ska man inhandla en manometer på något speciellt ställe eller?
Har aldrig bytt en sådan
Är det bara att bryta strömmen och byta som en vanlig klämringskoppling? Sätta på spänningen igen och se att det är tätt?
Är det någon standardstorlek på dessa? Mätte muttern som sitter runt...
Ska man inhandla en manometer på något speciellt ställe eller?
Har aldrig bytt en sådan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Andreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Den frågan får nån med mer koll svara på tex @Staffan2000 eller @vvs facit
Är väl bara en gängad tapp ?
se t.ex. https://www.rinkabyror.se/artikel/manometer-0-6-kg-ansl-ned-08r/
( finns på många andra ställen med )
se t.ex. https://www.rinkabyror.se/artikel/manometer-0-6-kg-ansl-ned-08r/
( finns på många andra ställen med )
Nej utan manometer, så sprutar vattnet fritt om det finns tryck. 8 mm gänga på anslutningen.
OBS att det finns olika tryckområden ( t.ex. 0-6 eller 0-10 kg ) och olika anslutningsvägar ( sida eller bakåt ), så att du köper rätt sort.


