Manometer sitter inte upp och ner utan den var såååå skitig att det såg ut så :oops:

Nu har jag inte gjort något utan detta är trycket utan att jag tappat något vatten och strömmen är påslagen?
Smutsig manometer med visare vid 0,5 bar, skalor märkta i både bar och MPa, ovanpå en skrovlig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Tappa ur lite vatten så pumpen startar och du ser maxtryck
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Pumpen startar efter jag tappat vattnet en låååång stund men går inte länge. Manometern verkar inte röra på sig nämnvärt eller inte alls :rolleyes:?
Närbild på en stillastående manometer med smutsigt vitt urtavla och orörlig visare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Tappa ur lite vatten så pumpen startar och du ser maxtryck
 
Person i mössa och rutig skjorta sitter vid en betongring. I förgrunden ritverktyg och papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fredrik K och 2 till
  • Laddar…
Prova att bryta spänning till pumpen och tappa vatten så du ser att manometern fungerar och trycket minskar
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Helt död :surprised:

Är det någon standardstorlek på dessa? Mätte muttern som sitter runt...:rolleyes:?

Ska man inhandla en manometer på något speciellt ställe eller?

Har aldrig bytt en sådan :geek: Är det bara att bryta strömmen och byta som en vanlig klämringskoppling? Sätta på spänningen igen och se att det är tätt?

Digital skjutmått mäter en mutters diameter på en rostig rörkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Prova att bryta spänning till pumpen och tappa vatten så du ser att manometern fungerar och trycket minskar
 
Tack för att du hjälper till samt taggar andra som kanske kan

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Den frågan får nån med mer koll svara på tex @Staffan2000 eller @vvs facit
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Jag har inte tagit bort den än eftersom då kan jag väl inte använda vattnet

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Är väl bara en gängad tapp ?
se t.ex. [länk]
( finns på många andra ställen med )
 
Nej utan manometer, så sprutar vattnet fritt om det finns tryck. 8 mm gänga på anslutningen.
 
  • Wow
Nobbe_1
  • Laddar…
Ja då får jag nog vänta till någon kväll för att sedan handla efter jobbet

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Nej utan manometer, så sprutar vattnet fritt om det finns tryck.
 
OBS att det finns olika tryckområden ( t.ex. 0-6 eller 0-10 kg ) och olika anslutningsvägar ( sida eller bakåt ), så att du köper rätt sort.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Bra (y)

Men jag ska väl alltså bakåt och 0-6 kg?

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
OBS att det finns olika tryckområden ( t.ex. 0-6 eller 0-10 kg ) och olika anslutningsvägar ( sida eller bakåt ), så att du köper rätt sort.
 
Finns även manometrar i dessa applikationer
Som håller R10
Lite svårt att se på bilden
Men köper du en r8 manometer beställ också
En R10/R8 bussning .
Billig försäkring så vattnet kommer igång igen
Mvh
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.