Hej!
Nu har jag letat med ljus och lycka men utan att hitta. Behöver ett paket, men kan ta 2 om det går att få tag på, helst nytt men begagnat går också bra. Pergo Svart skiffer heter laminat golvet och Pergos nummer är 10602 och såldes fram till 2010-2011 någon gång, skivorna är ca 590x200mm stora. Har nyss bytt innerdörrar och lite annat småfix på väggarna och har då fått hål närmast karmen som jag vill få bort. La detta golv 2010, så det ser fortfarande fint ut och ligger i hall och kök så är inte så sugen på att byta allt. Så vet du om någon butik som har eller själv har hemma, har bytt golv eller planerar att byta hör av dig i så fall.

Ser ut så här
10602_14444.jpg

LillaMini skrev:
Är det här samma golv?

[länk]
Det i länken är större, tror jag.
Vi har det golvet du är på jakt efter i köket, och det ska bytas ut, vågar dock inte lova när.
Har nog bara nån ynka bit kvar, lös på sidan.

<edit>
Var ner och kollade på den lådan som ligger kvar i källaren, numret stämmer.

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Är ganska säker på att det är detta golvet du behöver och bästa tipset är nog att ringa Pergo. ;)

http://www.golvpoolen.se/nc/sortime...d/laminatgolv-pergo-excellence-svart-skiffer/

Har varit i kontakt med golvpoolen då en kund ville ha liknande golv då jag lagt det hos en del kunder men tydligen har det utgått trots att de har det kvar på sin sida.

Det LillaMini länkar till är nog Expression och de är drygt 320mm breda...

http://www.golvpoolen.se/nc/sortime...d/laminatgolv-pergo-expression-svart-skiffer/

Tack för era svar! Living Expression svart skiffer har fel mått, troligen fel yta men rätt mönster. Det är över en dm bredare och några cm längre så det kommer inte passa, troligen är fjäder och not fel på kortsidan.
Paul är på rätt spår och jag var inne på samma tidigare. Har faktiskt varit i kontakt med golvpoolen men dom hade det inte, fick dock tips vars jag kunde fortsätta leta, och det ska dom ha stort tack för, även om det som många andra blev återvändsgränd. När jag köpte mitt golv var det 70210-0420 jag ville ha, därför har jag letat efter det och även fått tag på ett paket. När jag hade plockat upp golvet där hemma och skulle börja byta märker jag att dom inte är riktigt samma. Mönstret är samma med ytan skiljer sig. Och då blir jag påmind över turerna när jag köpte mitt golv :banghead: 70210-0420 är en ersättare till 10602 och dom är kompatibla med varandra men att kortsidan skiljer sig. Hade det varit så hade det inte varit några problem, då det bara är att byta en hel rad, men nu skiljer sig ytan också så man ser att det är 2 olika golv.

Hittat ett företag som säljer 10602 men och dom skulle återkomma med svar om det finns i lager men har inte fått något svar ännu. Annars är det nog bara förlita sig på begagnat marknaden, eller att FredrikR byter sitt inom rimlig framtid ;)

ps. Om någon behöver ett paket 70210-0420 har jag ett ds.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.