Metallförstärkning med bultar på träkonstruktion ute i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det någon som vet vart man får tag sådana här förstärkningar?
 
Sök på plintjärn
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Sök på plintjärn
Ts efterfrågar svar på förstärkningen. Sök på armeringsjärn.:rofl:

Förlåt. Jag kunde inte låta bli
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Ts efterfrågar svar på förstärkningen. Sök på armeringsjärn.:rofl:

Förlåt. Jag kunde inte låta bli
Armeringsjärn och plattjärn ihop
 
C Claes1969 skrev:
Armeringsjärn och plattjärn ihop
Precis. Det brukar inte vara en vanligt lösning att dom är gifta. Men alla sätt är bra förutom de dåliga
 
  • Gilla
Claes1969
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Plintjärnen på bilden, så brukar det se ut när man gör järnen själv.
Köper man färdigt så ser det ut så här
[länk]

Protte
Trästolpe med metallplatta förankrad i betong, förstärkningsarbete nämnts i text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill förstärka de här genom att borra i betongen . Och köra fästmassa i hålet. Då är det bra med runtarmeringsjärn
 
då är det bara att ta fram svetsen och bränna ihop ett plattjärn med ett armeringsjärn.
Men den betongen ser sprucken ut.

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
då är det bara att ta fram svetsen och bränna ihop ett plattjärn med ett armeringsjärn.
Men den betongen ser sprucken ut.

Protte
Jag vet men jag har 15 ställen till
 
C Claes1969 skrev:
[bild]
Vill förstärka de här genom att borra i betongen . Och köra fästmassa i hålet. Då är det bra med runtarmeringsjärn
:surprised: Den där bilden visar att det blir vanskligt att borra i betongen...
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
:surprised: Den där bilden visar att det blir vanskligt att borra i betongen...
Har 15 till att borra i . Kan nog borra antingen till höger eller vänster också. Ankarmassa kan nog göra underverk också
 
Vad är det som ska förstärkas? Är befintliga stolpskor för klena eller sitter dom inte fast i betongen? Om det är det senare så hjälper nog inte lite ankarmassa, utan plintarna måste göras om.
 
J
C Claes1969 skrev:
Har 15 till att borra i . Kan nog borra antingen till höger eller vänster också. Ankarmassa kan nog göra underverk också
Tror det blir svårt att få till ett lodrätt borrhål. Får du minsta vinkel utåt så kommer armeringsjärnet peka utåt med glapp som följd.
 
useless useless skrev:
Vad är det som ska förstärkas? Är befintliga stolpskor för klena eller sitter dom inte fast i betongen? Om det är det senare så hjälper nog inte lite ankarmassa, utan plintarna måste göras om.[/QUOTE
Det sitter en sån stolpsko på var sida om stolpen. Stormen som var förra våren gjorde att svetsen som är mellan vinkeln och armeringen gick av. De som byggde planket tänkte fel
 
J Jocke Best skrev:
Tror det blir svårt att få till ett lodrätt borrhål. Får du minsta vinkel utåt så kommer armeringsjärnet peka utåt med glapp som följd.
Bra tänkt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.