År 2017 köpte vi ett D-Line glasrum från Santex och några år senare gick Santex tyvärr i konkurs. Rummet har börjat småläcka lite här och där och för att åtgärda problemet så skulle jag behöva få tag på en monteringsritning.

Innan köpet så fick jag en ett antal konstruktionsritningar för granskning och dessa har jag kvar. Men monteringsritningen som Santex skickade ut och som beskrev i detalj hur varje del skulle installeras, den har inte jag kvar.

Monteringsritningen, vad jag minns, var generell och mitt hopp är att någon där ute kanske har en digital kopia som den kan dela med sig?

Rummet är av typen D-Line, limträ stomme klädd med aluminium, glastak några skjutdörrar. Jag för mig att namnet D-Line ersattes senare med något annat så egentligen är inte D-Line ett måste, bara en referens.

Håller tummarna!

Farstatjej90
Du har testat att maila antar jag?

Santex startade 1982, men gick olyckligtvis i konkurs hösten 2020. Orsa Industrier AB tog över konkurslagret och hjälper dig som kund med reservdelar och tillbehör. En hel del finns att beställa i vår webbutik. Hittar du inte vad du söker kan du alltid ställa frågan via info@santex.se så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du har testat att maila antar jag?
Ska göra det, hade missat att de har "återuppstått".

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.